Hoe kun je niet bang voor de dood zijn?

Mijn zus is erg ziek, maar helemaal niet bang om dood te gaan..Ik snap haar wel want ik ben ook niet bang voor de dood.
Maar hoe komt dat?

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus hoe komt het dat de 1 er wel bang voor is en de ander niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Als je zo realistisch bent dat je je eigen dood als een onvermijdelijkheid kunt zien, is er meteen accepteren...

Dat je zus niet bang voor de dood is, tekent je afkomst...

Je zus weet waarom het zo is... Petje af, ik wou dat iedereen dat zo kon, want je zus is een geschenk voor jou...

Toegevoegd na 6 minuten:
Anders gezegd: Weten je je geen keuze hebt om te leven, maakt dat je geen angst hebt, lieverd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Niemand kan vertellen wat er is na de dood, ik denk dat dat mensen onzeker maakt, het onbekende.
Geloof en religie spelen hierbij een belangrijke rol.
Persoonlijk ben ik ook niet bang voor de dood omdat mijn overtuiging is dat er niets meer is,dus ook niet iets om bang voor te zijn. Ik heb wel angst voor het doodgaan zelf,het evt lijden, maar voor daarna......er is niets meer.
Ben je gelovig en geloof je bv in een hemel en hel kan je je erge zorgen maken waar je terecht gaat komen. Of het geeft je juist rust omdat je weet dat je het eeuwig leven hebt.
Maar ook het onzekere over wát er zou kunnen zijn of niet zijn kan mensen angstig maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen is op zijn of haar manier bang voor de dood, maar het moet je leven natuurlijk niet gaan beheersen...
Ieder mens heeft een ingebakken angst voor de dood. Je kunt er echter niks tegen doen dus zit er niks anders op dan het te accepteren. Dat dit nooit helemaal lukt kun je afleiden uit hoe gestoord en neurotisch we met zijn allen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan niet zeggen dat ik bang ben voor de dood. Ik ben gelovig en heb verschillende mensen zien steven tijdens mijn werk. Ik heb gezien dat mensen wanneer het einde nadert dingen zien en bij het uitblazen van de laatste adem een glimlach op het totaal ontspannen gezicht krijgen. Dat geeft mij een goed gevoel wanneer ik aan het einde denk.

Ik vond nog een mooi gedichtje;

Toen ik op aarde kwam, heeft iemand mij gebracht.
Ik heb de weg niet zelf gevonden, door die donkere nacht. En als ik straks weer weg zal gaan, naar de eeuwige groene dalen.
Dan zal mij vast en zeker wel, weer iemand komen halen.

Verder wens ik je heel veel sterkte met je zus.

Toegevoegd na 1 minuut:
steven = sterven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat sommige mensen nog veel willen in hun leven, nog het beste eruit halen.
Nog niet hun ware of droom tegengekomen.

En niemand is gek op de dood, dus vrees je het eerder.
Mensen die niks te verliezen hebben hebben er minder moeite mee, Dan iemand die voor een heel gezin zorgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zorgt voor 2 kindjes..heeft een man..veel vrienden..familie..
Dus heeft heel veel te verliezen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat bedoel zo beantwoord ik je vraag. Hoe kun je bang voor de dood zijn.
Veel sterkte , in ieder geval!!!!
Het weten dat je leven eindig is en dat de overgang naar een ander leven een voortzetting is van dit leven, maar dan zonder lijden kan een reden zijn dat je vol vertrouwen de overgang durft te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben er niet bang voor ,ik wil het gewoon niet.

ps.
heel veel sterkte voor jou ,je zus,en de rest van je familie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het moment dat je beseft dat de dood het enige onvermijdbare resultaat van het leven is besef je dat de dood niet iets is om angst voor te hebbben, omdat het niet meer onbekend is wat er gaat gebeuren,maar alleen nog onbekend waneer het gaat gebeuren.