hoe groot waren de mensen tijdens de Egyptische oudheid?

Wat was de gemiddelde grootte van de mensen ten tijde van de farao's

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Volgens de laatste schattingen zo tussen de 1,73 m en 1,82 m.

"The graves of the skilled workers at Giza - the men and women who built the pyramids - have yielded skeletons of people who averaged 5'7" to 6' tall - much taller than previous estimates of the average height of Ancient Egyptians. "
11 jaar geleden
De beroemde Toetanchamon was maar 1.67. Waarschijnlijk zijn zijn medemensen uit die tijd dus niet veel groter. Hij leefde natuurlijk een stuk luxueuzer dan de gemiddelde inwoner van Egypte met genoeg eten ed.