Ik heb last van zwemmerseczeem, is het verstandig om alsnog naar het zwembad te gaan?

Ik heb de crème ‘Cannesten Foot’ hier liggen en wrijf mezelf regelmatig hiermee in, ja mijn voet natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Kun je best doen, maar draag zo vaak mogelijk badslippers (toilet, douche, naar zwembad lopen, etc.). Blijf smeren met de zalf of doe je voet dagelijks 10 min in een bak met azijn. Na enkele weken zal de schimmel verdwijnen. Schimmels kunnen niet tegen zuren. Zalfjes zijn vaak tegen enkele schimmels, maar niet alle. Azijn werkt echt goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jodyenboyke
11 jaar geleden
Hé bedankt voor de tip van azijn, dat wist ik nog niet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor de tip, ik ga azijn kopen!!
Over dat feit: ‘zoveel mogelijk slippers dragen’ Dit was me al bekend, maar azijn is nieuw voor me, bedankt!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook betadine werkt goed en is goedkoper dan die schimmelcreme
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel Veendorp,
Ik zal er voortaan goed op letten, dat ik m'n slippers draag en bedankt voor de tip over azijn, dit is een goede tip!! Met Vriendrlijke Groet,
Bob

Andere antwoorden (1)

Draag zoveel mogelijk badslippers en dan is het geen probleem, het komt zoveel voor.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja, na afloop voeten goed drogen, goed tussen de tenen dus. Verder regelmatig schone sokken aan en geen iets te kleine schoenen dragen.