Mag ik nu een borrel drinken ?

De K.N.O ats heeft mij erytromycine 500 mg voorgeschreven ( antibiotica ) 4 keer per dag.

Het antwoord zou zijn vraag de apotheker, maar ik hep nu
trek in een borrel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op de bijsluiter staat het niet vermeld.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens deze link mag het:
http://www.dokterdokter.nl/medisch/medicijn/view/id/22680/erytromycine-500-mg-maagsapresistente-tablet/title/mag-ik-met-dit-middel-autorijden-alcohol-drinken-alles-eten

Zelf gebruik ik echter nooit alcohol bij onbekende medicijnen. Een antibiotica kuur zal geen maanden duren en je kunt wel even zonder borrel.... (toch?!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
30 dagen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou voor mij geen probleem zijn maar ik ben jou niet. Maar zoals ik al zei, volgend de link is het geen probleem. Beslissing is aan jou!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
YviB Bedankt voor het gegeven antwoord. pluseen.

Andere antwoorden (7)

Kijk even op de bijsluiter als er een glas op staat met een kruis er doorheen mag je geen alcohol. En als de antiobiotica je rijvaardiheid beiinvloed zou ik het ook niet doen.

Toegevoegd na 26 seconden:
en anders proost !

Toegevoegd na 3 minuten:
dan zou ik het even googelen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, dit moet geen enkel probleem zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Pluseen;

Medicijnen die zich slecht verdragen met alcohol hebben een duidelijke waarschuwing in de bijsluiter en vaak staat het zelfs al op het labeltje van de apotheek op de verpakking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het mag, maar niet te veel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En? hep je al een borrel op?hik!
de antwoorden zijn al gegeven...dus ik hoop dat ie lekker was/is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heerlijk een jagermeifter
IJs en ijskoud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha...gelijk heb je..
Ik heb het vroeger ook gedaan ,en dronk s,avons naast mijn antibiotica gewoon 2 borrels.
Het werkt echter wel dubbel op,en je bent sneller dronken.
Maar verder heb ik er geen problemen van ondervonden.
Maar ik zou het nu niet meer doen,omdat de lever de antibiotica moet afbreken en ook de alchohol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je mag een borrel drinken. Maar hou er ekning mee dat je maagwand al veel te verduren heeft door de medicijen. Alcohol is ook slecht voor de maagwand. Tevens heeft je lever het extra zwaar door dat het medicijnen en alcohol moet verwerken. Doe het dus kalm aan. Enkele antioticum kuren zijn een uitzondering op deze regel. Kijk even op de bijgevoegde link.