Wat kan je doen tegen de haarscheurtjes aan de randen van de vinger nagels?

Normaal krijg ik die in de winter, maar het 'begint' nu al. Die kleine scheurtjes/wondjes doen toch best pijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoe ontstaan ze trouwens?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zwakke nagels ontstaan door een tekort in je lichaam van mineralen en vitamine. Het komt inderdaad in de winter veel vaker voor dan in de zomer, door o.a. een te kort aan direct zonlicht. Drink iedere dag 2x heermoesthee, hierin zit erg veel silicium ( kiezelzuur) welke heel goed is voor o.a. sterke nagels en als je toch thee gaat drinken doe er dan brandnetel bij. Silicium versterkt je immuunsysteem en de brandnetel werkt reinigend en ontstekingsremmend, ook goed tegen puistjes e.d. Toegevoegd na 29 minuten: Cilicium werkt versterkend/ genezend en herstellend voor haar, huid en nagels, Dus ook voor jouw probleem, waarvan ik dacht dat je scheurtjes in de randen van je vingernagels had ( met dank aan Wendy)

Ik dacht meteen aan een tekort van Vitamine D, omdat je schreef, dat je het voornamelijk in de winter hebt. Vit.D maak je aan in de zon en dat hebben we in ons land niet zoveel. Ik heb de klachten bij een tekort voor je opgezocht: (extreme) vermoeidheid depressie spier- en/of gewrichtspijn bloedend tandvlees angstaanvallen lusteloosheid verstoorde slaap, veel en vroeg wakker (slaapinsomnie) hyperventilatie hartkloppingen zwakke botten traag herstel van weefsel krampen en spiertrillingen Jouw specifieke klacht staat er niet duidelijk bij, maar het zou kunnen vallen onder traag herstel van weefsel. Je zou je bloed even kunnen laten prikken via de huisarts. Vitamine D is met pilletjes aan te vullen. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/57746-chronisch-moe-door-vitamine-d-gebrek.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100