Wat kan je doen tegen de haarscheurtjes aan de randen van de vinger nagels?

Normaal krijg ik die in de winter, maar het 'begint' nu al. Die kleine scheurtjes/wondjes doen toch best pijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoe ontstaan ze trouwens?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Zwakke nagels ontstaan door een tekort in je lichaam van mineralen en vitamine.
Het komt inderdaad in de winter veel vaker voor dan in de zomer, door o.a. een te kort aan direct zonlicht.
Drink iedere dag 2x heermoesthee, hierin zit erg veel silicium ( kiezelzuur) welke heel goed is voor o.a. sterke nagels en als je toch thee gaat drinken doe er dan brandnetel bij.
Silicium versterkt je immuunsysteem en de brandnetel werkt reinigend en ontstekingsremmend, ook goed tegen puistjes e.d.

Toegevoegd na 29 minuten:
Cilicium werkt versterkend/ genezend en herstellend voor haar, huid en nagels, Dus ook voor jouw probleem, waarvan ik dacht dat je scheurtjes in de randen van je vingernagels had ( met dank aan Wendy)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat om scheurtjes in de huid rondom de nagel Ed, niet om de nagels zelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
had ik zo niet gelezen, maar het maakt niets uit, het is ook uitstekend voor de huid. Echt waar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee! Min is niet van mij Ed!!! Effe voor de duidelijkheid..;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ha, ha, het is weer een beetje alternatief antwoord, dus moeten er een paar gaan minnen, ze snappen er ook geen drol van. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn antwoord is niet alternatief, maar heej: ook een min!!!
Het is ook nooit goed of het deugt niet.
Ja Ed: baard, snor, pet, bril, tuinbroek en vast geitenwollen sokken en sandalen aan.... heftig alternatief en zooooooooo seventies..... LOL!!!!
O, en deze reactie is zeer waardeloos hahahaha.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
laat ze maar minnen en beminnen.
het zal me een worst wezen.
Ik dacht meteen aan een tekort van Vitamine D, omdat je schreef, dat je het voornamelijk in de winter hebt. Vit.D maak je aan in de zon en dat hebben we in ons land niet zoveel.

Ik heb de klachten bij een tekort voor je opgezocht:

(extreme) vermoeidheid
depressie
spier- en/of gewrichtspijn
bloedend tandvlees
angstaanvallen
lusteloosheid
verstoorde slaap, veel en vroeg wakker (slaapinsomnie)
hyperventilatie
hartkloppingen
zwakke botten
traag herstel van weefsel
krampen en spiertrillingen

Jouw specifieke klacht staat er niet duidelijk bij, maar het zou kunnen vallen onder traag herstel van weefsel.
Je zou je bloed even kunnen laten prikken via de huisarts. Vitamine D is met pilletjes aan te vullen.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/57746-chronisch-moe-door-vitamine-d-gebrek.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wndy, had op 'gevoel' heermoes en brandnetel geadviseerd
heermoes is ook om de huid te herstellen en in de brandnetel( superkruid!) zitten ook vit. C A en D.
Dus die twee is helemaal goed en groeien ze in je tuin, zoals bij mij, ook nog voor niets!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je heermoes kopen in een reformwinkel? Brandnetels heb ik niet, maar da's wel te vinden ;-)
Stomme vraag misschien, maar ik ben niet zo bekend met thee: ik neem aan dat je die versgeplukt in een kop doet en heet water eroverheen doet? En hoeveel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja hoor heermoes is zo gedroogd te koop, mogelijk onder de naam Equisetum.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank!