In welke slaapfase krijg je slaapapneu (mocht je dat hebben), in de inslaap of in de diepe slaap?

Ik schrik wel 5 a 6 keer wakker voordat ik net echt diep in slaap val! ik heb wel last van chronische hyperventilatie , en volgens mij vriendin snurk ik niet of iets dergelijks!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Mijn man heeft het in de diepe slaap dus ik neem aan dat het dan diepe slaap moet zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
O maria dat lijkt me erg voor u man!
maar merkte u man zelf wat ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hij merkt er zelf niets van en het gebeurd alleen maar als hij op zijn rug ligt en behoorlijk snurkt,dus als ik het hoor dan geef ik hem een duwtje zodat hij op zijn zij gaat liggen.
Zelf heb ik slaapapneu en ik heb ademstilstanden in elke fase van de slaap. Om zeker te zijn of je apneu hebt kan je via je huisarts een doorverwijzing vragen naar een specialist. Dan ga je een nacht slapen in het ziekenhuis met allerlei testen.
Overigens: de meeste mensen met apneu snurken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Slaapapneu treedt op gedurende de nacht en kent voorkeur voor fase waarin het zich voordoet.

Toegevoegd na 23 minuten:
ik bedoel dus: geen voorkeur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Hans , Dank u voor u antwoord . Maar welke fase voor of diep in de slaap ? en merk je er zelf wat van ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
perdon: geen voorkeur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, je merkt zelf niets van slaapapneu.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
merkt een apneu patient zelf het wel ? ik betwijfel het dat ik het heb. Ik schrik dus echt om de 8 a 10 min wakker kort na elkaar.. zou het denkt u ook chronische hyperventilatie of angsten kunnen liggen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, een slaapapneu lijder merkt niet dat hij dit heeft. Het kan echter zeer makkelijk worden vastgesteld. Van de specialist krijg je een kastje mee naar huis dat zeer eenvoudig vaststelt of er slaapapneu is en hoe ernstig deze is.