Als de anti-aanbaklaag half versleten is, moet je de pan dan vervangen?

Versleten: je ziet twee kleuren (metaal enerzijds en teflon anderzijds??) die vlekkerig in elkaar overlopen.
En waar is die laag gebleven... Heb je die intussentijd opgegeten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee. Dit hoeft niet perse, maar soms is de pan minder makkelijk schoon te maken en koekt het eten wel makkelijker aan. De keuze is aan jou. Uit: "Feiten en fabels rond de anti-aanbaklaag" De schadelijkheid van vaste stukjes Teflon tot op heden niet aangetoond. Deze flinters plastic komen zonder ziekten te veroorzaken weer naar buiten. Wél schadelijk voor de gezondheid is het bestanddeel perfluoroctaanzuur (PFOA) dat in de vorm van gas vrijkomt bij temperaturen boven de 350 graden Celsius. En de laag gaat al aftakelen vanaf 260 °C. Aangezien deze temperaturen in de meeste keukens wel gehaald wordt en omdat het productieproces van Teflon nogal veel energie kost, heeft men besloten de productie van Teflon binnen enige jaren te verbieden". Voor meer informatie: zie bron

Bronnen:
http://www.pannen.nl/kookblog/anti-aanbakl...

Teflon is kankerverwekkend, dus ga meteen naar de arts en laat je onderzoeken... Wat is erger dan een worm vinden in je appel?... Een halve worm vinden in je appel is erger... Die teflon is voor de helft weg, waar is die? Juist ja... Ga naar een arts en wel onmiddellijk...

Natuurlijk...., wegmikken!

Die is versleten, en er zitten geen prettge stoffen in gooi de pan maar weg.

Ja, dat versleten tefal is niet gezond. Ik denk dat een deel van de versleten laag in het eten is verdwenen en een andere deel tijdens de afwas of in de afwasmachine. We zouden vaker onze tefal-pannen moeten vernieuwen, maar ja, ze zijn niet goedkoop. Ik heb toevallig ook net een nieuwe tefal wok gekocht. Was wel ruim 60 euro :-(

meegebakken... en ..opgegeten? ligt er aan hoe heftig je de bodem hebt geschraapt en of je de pan leeg hebt gegeten.. weggooien is niet nodig, je kan er ook aan wennen om er bij te blijven en in de gaten houden bij het bakken... extra krokant laagje kan ook lekker zijn..

Deze pan moet inderdaad vervangen worden. Teflon is slecht voor je gezondheid. Met enige regelmaat staat teflon ter discussie omdat het spul schadelijk zou zijn voor mens en milieu. Teflon bevat namelijk het stofje PFOA, een perfluor-verbinding die wordt gebruikt bij het fabriceren van allerlei kunststoffen. Verscheidene studies stellen dat PFOA bij verhitting gezondheidsproblemen veroorzaakt.

Ik zou de pan meteen vervangen ( heb ik ook gedaan laatst:) Ik heb een goede koekenpan gekocht bij blokker, die met het bruine handvat, prima pan, je gebruikt hem toch dagelijks. Ook Ikea of de Hema heeft goeie koekenpannen, van een zwaardere kwaliteit. Leg hem onder de kerstboom, voor jezelf :)

De keuze is aan jezelf. Je hebt kans dat hetgeen je bakt sneller aankoekt.

Als je zelf geeft om je gezondheid : één antwoord : onmiddellijk. Enorm gevaarlijk. Er komt binnenkort een europese richtlijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100