Hoe ontstaan vetrollen?

Ik weet dat het komt doordat iemand te zwaar is, maar waarom wordt het dan in de vorm van rollen opgeslagen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Vet wordt niet in vetrollen opgeslagen, maar het toont zich als vetrollen.
Leg eens een trui op je bed, platgestreken. Als je dan een mouw 90 graden buigt vertoont die aan de binnenkant van de hoek rimpels in de stof. Dat gebeurt ook met vetrollen. Je lijf is een buis en als je rechtop zit is de buis gewoon; zak je voorover, dan hoopt het vet zich aan je buikkant op en zie je vet in de vorm van vetrollen. Het moet ergens heen en dit is de weg van de minste weerstand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, bedankt

Andere antwoorden (1)

Het ontstaan van buikvet heeft vooral met je aanleg te maken. Buikvet ontstaat als er niet genoeg energie wordt verbrand voor de hoeveelheid energie die je opneemt (eten en drinken). Bij overtollig buikvet is het dus aan te raden om te gaan sporten of je eetgewoontes aan te passen. Ook kan buikvet genetisch bepaald zijn of ontstaan zijn door een ziekte of stress. De ene persoon heeft er sneller last van dan de andere persoon.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar waarom in rollen en niet gewoon een bolle buik