Ik blijf moe. Weet iemand wat dit kan zijn?

Ik heb al twee keer bloed laten prikken en ben al meerdere keren bij de huisarts geweest, maar elke keer kwam er niets uit. Hoe lang ik ook slaap, ik blijf gewoon moe. Ik eet elke dag drie keer per dag en ook genoeg groente/fruit (ik doe aan Weight Watchers, dus daar moet je best veel eten en vooral gevarieerd). Ik snap niet wat het kan zijn en ik vind het best vervelend. Vooral als school weer begint.

Zou iemand weten wat dit kan zijn of wat er aan te doen is?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik vraag het, omdat er misschien iemand is die hetzelfde heeft meegemaakt en er uiteindelijk misschien achter is gekomen. ;)

Toegevoegd na 3 minuten:
Er kwam wel uit het bloedonderzoek dat ik in het verleden Pfeiffer heb gehad, maar dat het al een tijd terug is en ik dat nu niet heb?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gerelateerde vragen
•Waarom blijf ik zo moe!
•Ik heb het gevoel dat het niet uitmaakt of ik 4 uur of 7 uur slaap. Ik blijf even moe. Waarom? En kan ik dit verhelpen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is er allemaal getest met je bloedonderzoek? En welke waardes kwamen er uit?

Antwoorden (8)

Ik ben zelf ook vreselijk moe geweest voor lange tijd. Bij mij bleek dat ik pfeiffer had. Die ziekte zorgt dat je eerder moe bent en je in de meeste gevallen lang niet volledige dagen kan maken (werken, school). Het kan zijn dat je al eerder pfeiffer of een ander soort ziekte hebt gehad ( met de zelfde symptomen en dan blijft dat altijd in je bloed zitten en wordt er 9 uit 10x dus ook niks gevonden. Ik raad je aan om een lijstje bij te houden met wat je eet, slaapt, beweegt, school- werk. Dit kan je helpen als je dus bijvoorbeeld vind dat als je weinig eet je heel moe bent, dit kan concluderen dat je bijvoorbeeld voedingsstoffen te kort komt. Dus met dit schema sluit je dingen uit en kan het mogelijk zijn de oorzaak te achterhalen want bloedprikken is niet alles.

Ik hoop je voldoende te hebben geholpen.

P.S. Kijk in het schema in verhoudingen. Als je veel sport en daardoor weinig slaapt en als je weinig sport en je veel slaapt dan zie je dus een verhouding, mocht iets dus niet in die verhouding zitten moet je in die hoek zoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien cvs/me?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Krijg je met je weightwatchers dieet wel genoeg caloriën binnen? Kan het klierkoorts zijn? Mijn zus heeft dat ook gehad, sliep veel en bleef vermoeid. Je kan dat soms voelen aan de klieren achter je oren/nek. Als die gezwollen staan kan het dat zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weight Watchers is juist een dieet waar je álles mag eten! Het kan echt niet daar aan liggen, want ik eet genoeg waar calorieën inzitten. ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
WW is calorieen tellen, maar wat zegt dat? Helaas niks, want je kunt nog steeds tekorten oplopen doordat je te eenzijdig eet ( ja, je kunt alles eten maar eet je ook gevarieerd, en wat is gevarieerd ). WW is gebaseerd op een voedingspatroon om af te vallen of om gewicht te blijven. Maar meestal is dat met een calorietekort. Dus mijn vraag aan jou is: Wat is leeftijd, je lengte en wat beweeg je gemiddeld op een dag, en hoeveel calorieën neem je op een dag? Wanneer is je vermoeidheid begonnen en is er toen iets verandert in je leven? ( denk aan stress, dieten, ziektes ) ect ect.
Ik ken mensen die jaren nadat ze Pfeiffer hebben gehad nog last hadden van de symptomen. (Nog steeds lang/snel moe, etc.)

Misschien is het je schildklier? Een traag werkende schildklier kan leiden tot vermoeidheid, maar nog veel verschillende symptomen meer. Kijk anders eventueel in de onderstaande bron.
Laat je anders voor de zekerheid een keer testen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eet je misschien toch teveel suiker. Ik bedoel suiker uit zetmeel (zetmeelsuiker) en fruit (fructose) of aspartaam. Ook kan er een allergie/intolerantie zijn. Ook een glutenallergie kan een boosdoener zijn. Allergie zijn meestal vaak wel op te sporen via je bloed, intoleranties niet. Hou eens een dagboek bij wanneer je meer energie hebt en wanneer niet.
Kijk ook eens naar je voeding. Wat heb je veranderd behalve minder calorieën te eten.
Probeer eens een weekje glutenvrij te eten. Ga naar de reformwinkel en haal daar bijvoorbeeld boeweitmeel,kun je pannekoeken mee maken als ontbijt. Of kamut als muesli is wel iets duurder,maar zo kan je erachter komen of je een glutenintolerantie hebt. Een glutenallergie wordt standaard getest in Engeland als je vermoeidheidsklachten hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb in hetzelfde pakket gezeten. Ik ben naar een spirituele winkel geweest en heb vanalles laten meten met energie. Mijn aura stond te ver open en heb stenen gekregen die ik moet dragen en daardoor ben ik ook echt minder moe. Als je in zoiets gelooft kan je dat ook eens proberen, bij mij hielp het. Ik ben soms nog steeds best moe, maar veel minder dan eerst. Het kan ook zijn dat je gewoon te lang slaapt. Als je te lang slaapt kan je ook moe worden.
11 jaar geleden
Mijn vriendin was al jaren onverklaarbaar moe totdat sinds begin dit jaar ze pijnaanvallen begon te krijgen.
Ik wil je niet bang maken maar bij mijn vriendin komt de moeheid door M.S
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uit het bloedprikken is niets gekomen, gelukkig maar toch?
Mogelijk is het dan een virusinfectie, kan nog steeds die van Pfeiffer zijn.
Doordat je aan het kuren bent en mogelijk bent afgevallen, kan ook je weerstand tijdelijk wat minder zijn, zodat het pfeiffer virus toch weer actiever is geworden.
Ook mogelijk is je energie ballans verstoord, door het kuren.
Of dat je ooit ergens door een teek bent gebeten en nu de ziekte van lyme hebt.
Het kan zo veel zijn.
Zag dat je op je eigen site ook niet meer zo actief bent, dus is er al langer wat aan de hand.
Ook mogelijk is dat je tegen een burn-out aan zit, dan wil je ook alleen maar slapen en je eigen verstoppen in bed.

Ik zou naar een goede natuurarts gaan ( heb ik ook gedaan) binnen een uurtje weet je dan bijna zeker wat er aan de hand is.
Het weten wat het dan wel is, geeft al rust.