Hoe krijg ik meer lucht?

ben aan het afkicken van een neusdruppelverslaving, en heb nu al twee dagen last van een hardnekkig dichtzittende neus.
iemand tips?

Rieneke1
14 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hou vol, hoor ! Het komt écht weer goed, weet ik uit ervaring...
Rieneke1
14 jaar geleden
dank je! moet er gewoon even doorheen.
hoelang duurde het bij jou ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je echt verkouden en zit je neus daarom dicht, of zijn door het vele gebruik van de neusdruppels je slijmvliezen ineens dusdanig opgezet dat je neus helemaal dicht zit,juist omdat je het niet meer gebruikt en je lichaam een noodkreet geeft. Dit is een wezelijk verschil. Dus aan de hand van jouw antwoord kan ik pas een antwoord op je vraag geven.
Rieneke1
14 jaar geleden
het laatste is het geval floorz, verkouden ben ik absoluut niet.

Het beste antwoord

*In de douche gaan staan en alleen de heete kraan aan zetten.
*Dampen met vicks
*Neusdruppels(fluticasonpropianaat) vragen aan de huisarts,deze heeft mijn man ook voor chronische verstopping en dat hoeft maar 1 x per dag en het werkt!!!!!.
*zoals andere al zeggen uienringen,maar dan stink je de slaapkamer uit.
*bij de bloemist eucaliptus blad halen(daar mengen ze boeketten mee),dit kan je ook in een kom leggen met heet water,en dan dampen.

of kik even op deze web site heleboel tips om van een verstopte neus aftekomen!!!!!
http://nl.wikihow.com/van-een-verstopte-neus-afkomen

suc 6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*waarom noemen ze zoiets nou niet gewoon fluti in plaats van flutico... fluctica... fluticosa... flutsadinges!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha omdat latijns zowiezo een ingewikkelde taal is.

Andere antwoorden (10)

Wat bij mij helpt als ik een hardnekkig dichtgeslibde neus heb is om mijn neus dicht te houden en dan druk erop te zetten. Niet zoveel dat je oren knallen maar net genoeg. De druk zorgt ervoor dat het opengaat. Vaak gaat het dan weer dicht na een tijdje, maar het helpt wel...

Suc6!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een doorgesneden ui naast je bed leggen, zodat je de hele nacht een (uiterst geringe) dosering daarvan binnenkrijgt, lost dit ook op.

Maar een verslaving geeft al aan dat jouw lichaam (neus) helemaal gewend is aan de neusdruppels, dat de situatie met neusdruppels dus als normaal wordt gezien. En dan is het functioneren van de neus niet meer normaal.
Ik zou dit echt met de arts bespreken, ik denk dat een KNO arts daar de aangewezen persoon voor is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Een neusspoeling met lauw zout water, zo verkort ik al een tijdje de klachten bij een verkoudheid of verstopping. Je kunt het veilig langere tijd gebruiken.

de volgende site geeft goede uitleg over hoe en wat.
Ik doe het gewoon met een klein theepotje (niet zo'n duur apparaat van de site)

http://www.yogaprosess.com/holland/rhinohorn.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leg iedere avond een schoteltje met vers gesnede uien ringen onder je bed ter hoogte van je gezicht.
Drink voor het slapen gaan een kopje pepermunt thee, daardoor krimpen je neusslijmvliezen.
En hou het vol hoor, je moet echt van die verslaving af voor er nog meer schade is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij helpt is een tip die ik van mijn Chinese Tai Chi leraar kreeg toen ik eens stond te snuiven als een postpaard omdat mijn neus dichtzat...

Hij pakte mijn neus lichtjes tussen duim en wijsvinger en masseerde zeer licht de oppervlakte...
Je kunt je voorstellen dat ik mij enigzins raar voelde...

Vervolgens, toen hij 20 seconden later ophield ( best lang hoor, 20 seconden ) kon ik ademen... dat hield drie uur aan.

"vanavond zelf doen" was het enige wat hij verder zei.

Sindsdien masseer ik lichtjes mijn neus als ie dicht zit. ( en die van mijn partner :-))
Als ie er van dicht gaat zitten, knijp je te hard. Het is de bedoeling dat je de doorbloeding van het oppervlak verbetert. De hele rest van je neus voelt dat vervolgens ook!

Heerlijk, adem!

Het enige moment waarop het niet lukt, is als je echt helemaal potdicht zit met verkoudheid en snot.

"then, just be sick" zij hij.... Heerlijk zo'n houding van die Chinees!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit ga ik ook uitproberen! Lijkt me geweldig, zo'n oplossing! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed zo. Lekker simpel, ( wel even de techniek leren hoe het t beste gaat voor jou! ) en t kost lekker niks! succes!
Het enige wat ik zou durven aanbevelen is een beetje vaseline.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je wat je ook kunt proberen?
Kijk bij een drogisterij/apotheker of ze van die snurkdingetjes verkopen..
Dat zijn kleine open korfjes wat je in je neusgaten stopt..Niemand die het ziet en het scheelt enorm!Ik heb ook altijd een dichte neus en probeer zo min mogelijk neusspray te gebruiken.
Dus..morgen kijken of je ze ergens kunt kopen hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien je dus niet verkouden bent zijn je slijmvliezen opgezwollen omdat ze om neusdruppels "vragen". Je lichaam protesteert omdat je min of min een gewoonte hebt gemaakt van het gebruiken van neusdruppels en je slijmvliezen willen geprikkeld worden om weer te slinken door de werkzame stof die er in zit. Het kan best wel een poosje duren voordat je neusslijmvliezen weer op de natuurlijke manier slinken, je zult er inderdaad doorheen moeten zoals Nieuwsgierig ook al aangaf. Je moet wel een beetje oppassen nu je slijmvliezen zo opgezwollen zijn. De afvoer van de neusbijholtes is niet optimaal waardoor je een bijholteontsteking op kan lopen of een heel vol gevoel kan krijgen in je hoofd. Je merkt dit meestal omdat je hoofdpijn krijgt of als het pijn doet zodra je op je jukbeenderen tikt. Meestal ben je ook een beetje dizzy zodra je voorover gaat hangen. Dus als het na een paar dagen niet minder wordt zou ik toch contact opnemen met de KNO-arts, hij kan je slijmvliezen dan laten slinken d.m.v. een electrisch apparaatje. Hij schroeit hier sleufjes mee over de slijmvliezen. Klinkt een beetje akelig, maar je wordt met een neusspraytje verdoofd en je voelt er helemaal niks van. Daarna heb je wat korstjes in je neus gedurende twee dagen, maar je hebt een supergoed eindresultaat en geen neusspray meer nodig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het slijmvlies in je neus is opgezwollen zit je neus dus dicht.
Het klinkt misschien vreemd maar ik zou het langzaam afbouwen.
In een week kom je een heel eind.
Vooral 's nachts is het erg hinderlijk als je neus dicht zit.
Als je dus eerst overdag tot nul reduceert en 's nachts
de minimum werkende dosis neemt, zul je merken dat overdag langzamerhand de verstopping minder wordt.
Dan kun je 's nachts verder afbouwen tot nul.
Verschoon je bed vaker, een allergie kan bijdragen aan het probleem.
Er zijn veel mensen die met dit probleem kampen.
Kom je er evenzogoed niet uit, schaam je niet en ga naar je arts, deze kan ook andere mogelijke oorzaken zoals poliepen uitsluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Angst maakt je lucht minder... kijk je angst in de ogen en zie dat angst een fantoom is en je niet agstig bent voor dat wat je dacht, maar dat de angst bang is van zichzelf...

En dan zegt het lichaam oh ja... en neemt lucht... vanzelf...