Wat verzacht de pijn bij het slikken?

Ik kan bijna niet slikken door keelpijn, is er iets wat de pijn kan verzachten, drop en zuigtabletten werken niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Paracetamol slikken, dan is bij mij de pijn meestal gewoon weg.

Antwoorden (12)

thee met honing verzacht keelpijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Melk laat een residulaagje achter op je keelwand. Een vetlaagje dus. Dit verzacht de pijn waardoor je makkelijker kan slikken. Drink tijdens het eten wel steeds een beetje melk. Door het eten slijt dit laagje steeds.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waterijs helpt ook
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je keel vochtig houden helpt, dus vel drinken, verder gorgel ik altijd met tandpasta, dit ontsmet de keel. En zuigtabletten van Trachitol vind ik altijd zeer goed helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn vader werkte altijd met huismiddeltjes,als wij keelpijn hadden kregen wij een suikerlepeltje met iets zout en peper,dat haalt de zwelling weg,doe het nu bij mijn kinderen ook,werkt perfect en kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan heb je waarschijnlijk echt een keelontsteking.
Wat kan helpen (tijdelijk) is wel heel erg vies om te doen.

Een oplossing maken van water en heel veel zout en daarmee gorgelen.

Dus niet een mespunt in een kopje water maar echt een eetlepel proberen op te lossen. kan zowel met koud als warm water, en zo diep mogelijk gorgelen zonder het in te slikken.
Summo
11 jaar geleden
Ik neem zelf altijd een borrelglaasje zelfgemaakte dropshot (Wodka en Rob's drop salmiak drop) werkt bij mij uitstekend. Ik heb iemand eens horen beweren dat de alcohol de bacteriën weg brand, maar of dat echt zo is? Geen idee, als het maar werkt.

Maar geen aanrader als je moet autorijden natuurlijk.
11 jaar geleden
Summo
11 jaar geleden
volgens mij klopt dat, die alcohol, hoe sterker hoe beter, dood veel bacterieen. Is in feite de (als je niet hoeft te rijden) aangenamere variant van mijn zout verhaal.
Dat zout dood ook bacterien.
Kamillethee met wat druppels echinea force helpt ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een zak antaflu leegeten werkt bij mij altijd waar dure zuigtabletten falen. Daarnaast veel thee met honing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
stroh rum met citroensap, honing en water verhitten in de magnetron . Op waterijsjes zuigen wil ook wel helpen verder gewoon proberen te slikken veel water drinken .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je het beste paracetamol kunt nemen.
Het beste is om 4 uur zodat de werking constant is en waarschijnlijk is de pijn dan ook echt weg.

Als je keelontsteking hebt, of denkt te hebben, moet je echt even naar je huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de gaten houden hoelang deze klacht duurt ,na 5 dagen aanhoudende pijn arts raadplegen.
sterkte!