Wat verzacht de pijn bij het slikken?

Ik kan bijna niet slikken door keelpijn, is er iets wat de pijn kan verzachten, drop en zuigtabletten werken niet.

Weet jij het antwoord?

/2500

thee met honing verzacht keelpijn.

Melk laat een residulaagje achter op je keelwand. Een vetlaagje dus. Dit verzacht de pijn waardoor je makkelijker kan slikken. Drink tijdens het eten wel steeds een beetje melk. Door het eten slijt dit laagje steeds.

Waterijs helpt ook

je keel vochtig houden helpt, dus vel drinken, verder gorgel ik altijd met tandpasta, dit ontsmet de keel. En zuigtabletten van Trachitol vind ik altijd zeer goed helpen.

mijn vader werkte altijd met huismiddeltjes,als wij keelpijn hadden kregen wij een suikerlepeltje met iets zout en peper,dat haalt de zwelling weg,doe het nu bij mijn kinderen ook,werkt perfect en kan geen kwaad.

Dan heb je waarschijnlijk echt een keelontsteking. Wat kan helpen (tijdelijk) is wel heel erg vies om te doen. Een oplossing maken van water en heel veel zout en daarmee gorgelen. Dus niet een mespunt in een kopje water maar echt een eetlepel proberen op te lossen. kan zowel met koud als warm water, en zo diep mogelijk gorgelen zonder het in te slikken.

Ik neem zelf altijd een borrelglaasje zelfgemaakte dropshot (Wodka en Rob's drop salmiak drop) werkt bij mij uitstekend. Ik heb iemand eens horen beweren dat de alcohol de bacteriën weg brand, maar of dat echt zo is? Geen idee, als het maar werkt. Maar geen aanrader als je moet autorijden natuurlijk.

Kamillethee met wat druppels echinea force helpt ook.

Een zak antaflu leegeten werkt bij mij altijd waar dure zuigtabletten falen. Daarnaast veel thee met honing.

stroh rum met citroensap, honing en water verhitten in de magnetron . Op waterijsjes zuigen wil ook wel helpen verder gewoon proberen te slikken veel water drinken .

Ik denk dat je het beste paracetamol kunt nemen. Het beste is om 4 uur zodat de werking constant is en waarschijnlijk is de pijn dan ook echt weg. Als je keelontsteking hebt, of denkt te hebben, moet je echt even naar je huisarts gaan.

In de gaten houden hoelang deze klacht duurt ,na 5 dagen aanhoudende pijn arts raadplegen. sterkte!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100