Kun je ervoor kiezen om met een opname in een kliniek (psychisch) je eigen behandeling te blijven volgen, die eerder is gestart?

Stel, je volgt bij 1 instelling een behandeling van 2/3 dagen in de week, maar je gaat ineens door omstandigheden naar de kliniek in opname, bij diezelfde instelling. Kun je dan alsnog jouw behandeling volgen? Aangezien er meestal vaste programma's gevolgd worden in een opname kliniek. Hoe zit dit dan met je eigen behandeling?

Ik weet dat ik dit beter voor kan leggen aan een instelling zelf, maar ik vroeg het me gewoon af, wat in zijn algemeen is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zal toch echt aan de reden van opname liggen en aan de eerder gestarte behandeling en aan de kliniek. Hier is geen algemeen antwoord op te geven.

Antwoorden (2)

Wat ik hiervan weet is dat mogelijk of deels, maar dit ligt wel enorm aan het waarom van de opname.
Als je opgenomen wordt omdat je totaal "doorgedraaid" bent (vergeef me dit woord), dan zal je toch eerst weer bij moeten komen en het programma van de opname moeten volgen om terug te kunnen gaan naar de behandeling die je al volgde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje. En als je niet in de kliniek zit vanwege 'doorgedraaid' zijn?
Is de mogelijkheid er vaak wél? (natuurlijk ligt het aan de kliniek), maar als je wel in staat bent zelf de behandeling te blijven volgen, is deze mogelijkheid er dan wel? Maar dan sla je gewoon die dagindeling van de rest over, zodat je naar je eigen behandeling kan, heb ik dat goed begrepen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan.
Dat klopt, nogmaals: wat ik ervan weet!
Ik heb dit meegemaakt met een kennis van me, een jaar of 7-8 geleden. Zij deed, toen ze zover was, weer mee met haar eigen behandeling en volgde de andere tijden de behandeling van de opname.
Of dit nu nog steeds zo gaat en of dit in alle klinieken zo kan, dát weet ik niet.
Maar zij kon daar destijds voor kiezen, dus de mogelijkheid bestaat wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee dankje! Dan weet ik dat vast (ik ga het wel alsnog navragen hoor haha bij de betreffende instelling)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oja, graag, alsjeblieft!!!
Deze ene ervaring van deze kennis van alweer zo'n tijd geleden is zeer zeker geen maatstaf!
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou er ook niet teveel van uit gaan. Deze vraag is echt te vaag Ytje....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijkbaar niet. De vraag is duidelijk; of het uberhaupt mogelijk is, ergens, in bepaalde omstandigheden, in bepaalde instellingen. En het antwoord is JA. Waar, in welke omstandigheden en welke instellingen, dat moet ik zelf opzoeken. Maar de mogelijkheid ís er, en ik dacht dat de mogelijkheid er totaal niet was.
Tegenwoordig is er steeds meer mogelijkheid om mee te praten over de invulling van je behandeling,je zal goede argumenten moeten aan voeren, maar het is wel heel erg belangrijk dat je aangeeft dat jezelf eigen regie wil houden in de behandeling . evt kun je de pvp inschakelen om je te steunen mocht je daar behoefte aan hebt. Veel sterkte!