Kun je trainen om op het andere geslacht te vallen, zoja hoe?

Ik ben lesbisch maar het mag niet dus ik moet op mannen vallen. Kan ik dit trainen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo mag niet? gewoon doen wat je zelf wil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind dat je jezelf moet accepteren zoals je bent. Je bent speciaal en jezelf en dat hoort zo te blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent wat je bent. Daar kunnen andere mensen over zeuren, maar dat veranderd niets. Helemaal niets. Je kan hooguit de rest van je leven doen alsof... maar dat is toch geen oplossing? Er zijn genoeg mensen die jou wel accepteren zoals je bent. Zoek die mensen op en vraag hulp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien dat het van haar ouders/familie niet mag... Hopelijk is dat niet het geval, en respecteren ze jouw keuze, omdat ze je graag gelukkig willen zien!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het.mag.niet???????????
Daar kun jij toch niets aan doen? Dit vind ik echt bizar!!
ItisILeClerc
11 jaar geleden
van mij mag het
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meisje, iedereen die jou verteld dat het niet mag, die kunnen niet van jou houden zoals je bent. Je bent lesbisch, punt!!! En dat mag, dat mag van de wet, dat mag van mij en van heel veel andere mensen. Wie zegt dat het niet mag? Je ouders? Je geloof? Je kunt er niets aan doen. Net als dat ik blauwe ogen heb en op mannen val, daar kan ik niks aan doen. Ik snap dat het moeilijk kan zijn. Maar: je bent niet de enige! Gelukkig niet. Kan je uitleggen waarom het niet mag, dan kunnen mensen beter antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
IK vraag me trouwens af waarom ze nergens op reageert. ????

Antwoorden (7)

Het spijt me voor jou, maar dat kan niet. De seksuele voorkeur die je hebt is aangeboren en niet aangeleerd. Er zijn mensen die hun gevoel opzij kunnen zetten, en toch trouwen met iemand van het andere geslacht. Maar dat houdt wel in dat je nooit echt gelukkig zult zijn in je relatie. Het is niet mogelijk om je tot de andere sekse aangetrokken te voelen, tenzij je biseksueel bent.
Amadea
11 jaar geleden
Nee, dat kun je niet trainen. Er zijn nu eenmaal dingen die we niet kunnen veranderen aan onszelf, en onze seksuele voorkeur is daar één van. Net zoals je jezelf niet kunt trainen om langer te zijn of juist kleiner, en net zoals je niet kunt veranderen of je links- of rechtshandig bent.

Tot op zekere hoogte kun je jezelf wel aanleren om te kijken naar mannen, en je kunt leren om mannen meer te gaan waarderen, en zelfs enige aantrekkingskracht is misschien met goede wil nog wel een beetje te forceren. Maar uiteindelijk zal altijd de seksuele voorkeur waar je mee geboren wordt, je primaire voorkeur blijven. Daar kun je niets aan veranderen. Hoewel er over vrouwelijke homoseksualiteit wat minder bekend is, is inmiddels wel duidelijk over homoseksualiteit dat het een eigenschap is waar je mee geboren wordt. Het is gewoon zoals je bent.

Maar waarom 'mag' het niet? Er is niets mis met homoseksueel zijn. Het betekent dat je 'anders' bent dan de meeste mensen, en misschien dat je voorkeur afwijkt van het standaard verwachtingspatroon dat mensen hebben, maar dat maakt het nog niet verkeerd. Net zoals linkshandigheid een afwijking is van het gemiddelde, maar daarom niet fout is of iets dat 'afgeleerd' moet worden. Het is gewoon wat het is, en er is niets wat je daaraan kunt veranderen. Natuurlijk kan het lastig zijn in een wereld die vooral in ingericht op heteroseksuele relaties, maar nogmaals: dat betekent nog niet dat het niet mag, en ook niet dat je er iets aan zou moeten veranderen of aan kúnt veranderen.

Toegevoegd na 6 uur:
Overigens: Eén of twee keer verliefd zijn zegt nog niet alles over je geaardheid. Maar als je alleen op vrouwen valt en nog nooit verliefd bent geweest op een man, en je dat jezelf ook niet voor kunt stellen, dan ben je hoogstwaarschijnlijk inderdaad lesbisch. En daar is he-le-maal niets mis mee.

Als jij of mensen in je omgeving (familie, vrienden) hier wél moeite mee hebben, dan kun je hulp zoeken. Je geaardheid is niet te veranderen, maar de manier waarop je naar jezelf kijkt, en de acceptatie van jezelf zoals je bent, dat is wél iets waarin je kunt groeien. En met iemand kunnen praten over de moeite die je blijkbaar ervaart met je geaardheid, kan heel fijn zijn. Je kunt ook met dit soort vragen altijd terecht bij je huisarts, die is ook je vertrouwenspersoon en kan je eventueel doorverwijzen voor verdere hulp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
dikke +1!
Dat kan je trainen.... maar dat gaat niet naar tevredenheid en voor de rest van je leven werken.
Homosexualiteit is hier nu veel meer geaccepteerd dan vroeger gelukkig. Vele mensen met voorkeur voor hetzelfde geslacht zijn destijds "keurig" getrouwd, hebben kinderen gekregen en trainden zichzelf om te leven zoals "het hoort"... en uit onderzoek is gebleken, dat deze mensen altijd moesten leven met een enorm gemis en met het gevoel niet eerlijk te kunnen zijn. Niet eerlijk naar anderen, maar vooral niet eerlijk t.o.v. zichzelf. Vaak hebben deze mensen het gevoel een "onecht" leven te hebben geleid. Helaas gebeurt dat nog steeds, alleen minder denk en hoop ik, dan vroeger.

Maar goed: ja dus, dat kan je trainen, door jezelf en je gevoelens totaal te negeren en door te proberen een ander te zijn dan je vanuit jezelf werkelijk bent. Vraag is dan wel, of JIJ dat wilt?
Je schrijft, dat je "niet mag" en "moet".... je schrijft niet waarom en dat hoeft ook niet natuurlijk.
Misschien is het een idee om voor jezelf na te gaan, wie jouw leven leeft en wie bepaalt wat daar wel en niet in gebeurt, voor zover je dat als mens zelf in de hand hebt.
Ik hoop heel erg voor je, dat je in staat bent zelf te bepalen wat goed is voor jou! Dat wens ik je toe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
+1
Helemaal waar, mijn zus is ook getrouwd met een man, kreeg 2 kinderen, is gescheiden en woont nu samen met haar geliefde partner die ik mijn geliefde schoonzus noem :-) Dus jezelf trainen om op het andere geslacht te vallen is niet mogelijk, wel trainen om jezelf voor de gek te houden.
Dat hou je dan enkele jaren vol totdat de echte jij doorbreekt, of, zoals ze ook wel zeggen: uit de kast komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Danks!
Het is zo dieptriest hè.... en dat alleen maar, omdat mensen om je heen het niet aanvaarden en jij (je zus in dit geval, maar zovelen anderen ook), daar gehoor aan geeft.
Kristal
11 jaar geleden
Ja Wen, niemand vindt het leuk om anders te zijn, zeker niet als je jonger bent, maar het is een geweldige les in zelfacceptatie :-).
Iedereen heeft zo zijn/haar eigen "eigen-aardigheden" die we voor ons zelf moeten leren accepteren als we ons zelf willen zijn.
Ik hoop dat meisjexxx zichzelf ook kan leren accepteren en blij zijn met wie ze is want dan maakt het verder niet zoveel meer uit wat anderen zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hoop en wens ik helemaal met je mee!!!!!
Ahh meiske tog dit is wel vervelend dat ze niet neme zoals je bent.heb je een bepaalt geloof dat je dat niet mag.ik denk niet dat je dat kan traine.je kan moeilijk tegen je gevoel ingaan.ik denk dat je Mischien met een dokter of patholoog moet praten.ik vind het vervelend voor je ik heb ook je andere vraag gelezen.sterkte
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een patholoog is een persoon die kennis heeft van de lichamelijke afwijkingen veroorzaakt door ziekte.
Homosexualiteit is geen ziekte, maar is aangeboren....dus vraagsteller heeft niks aan praten met een patholoog.
Info voor je:http://nl.wikipedia.org/wiki/Patholoog Maar misschien bedoel je psycholoog?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ow sorry dat bedoel ik ook maar ik bedoel daar ook mee om over je gevoel te kunne prate .niet om je gevoel te veranderd sterkte
nee dat kan helaas niet.

jij bent zoals je bent, en je sexuele aard is maar 1 van de vele kenmerkjes van je.

een hetero bv kan zichzelf ook niet trainen om op een ander geslacht te vallen.

ze kunnen zichzelf anders voordoen, maar houden zichzelf en een ander alleen maar voor de gek wat op langer termijn niet vol is te houden.

denk dat je meer hebt om te werken aan acceptatie en aanvaarding voor jezelf. dat van andere heb je helaas niet in de hand, en ook hier zou je moeten leren om mee om te gaan.

je hebt er niet voor gekozen om lesbisch te zijn, en zo kan je er ook niet voor kiezen om dit te veranderen.

met wie of 'wat' dat ook, ik hoop dat je op een gegeven moment blij kan zijn met wie je bent, omdat dit m.i. een hele belangrijke voorwaarde is om gelukkig te kunnen zijn in een relatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan. Echter niet eenvoudig en zeker niet om de reden die je aangeeft: het mag niet. Binnen de psychosynthese wordt de wil op verschillende manieren benadert. Het oud Victoriaanse 'willen' wordt aangegeven als een vruchteloos hopen op verandering.

Niettemin is het accepteren van een status quo (lesbisch zijn) een andere uitdaging waar ook een 'willen' aan ten grondslag 'moet' liggen.

Om je wil te exploreren zijn mogelijkheden te vinden. Die liggen niet altijd in jezelf. Belangrijk te weten is dat je beslissingen door jezelf genomen dienen te worden.

Niet willen huilen is victoriaans. Het ontkennen van je gevoelens is dat ook. Je zult dus kunnen komen tot een nieuw willen.

Er zijn veel goede lotgenoten zelfhulpgroepen te vinden. Welke bij jou past kan ik niet beoordelen. Zoekt en gij zult vinden, klop en u zal worden opengedaan, bid en u zal gegeven worden. Dit lijkt heel religieus, het is het echter niet. Jij zult moeten zoeken. Wees gerust, als je zoekt dan zul je ook vinden. De rest zal zich wijzen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee dit kun je niet trainen.

maar wil jezelf dit echt of word je onderdruk gezet?

alles wat tegen je eigen gevoel of behoeften indruist .
kun je niet tegen blijven verzetten omdat het niet mag ....

het komt altijd weer terug wat je verlangt en behoeft .
Doe je zelf niet tekort meid !
dat mag ook niet !! ook niet binnen een religie als het daar omgaat .

uitstellen om de lieve vrede te bewaren zou misschien een tijdje vol te houden zijn zolang je nog niet op je zelf kunt wonen oid .

Veel sterkte gewenst .