In een notedop:

Je lichaam doet haar best om de meest belangrijke delen van je lichaam op temperatuur te houden. Je kerntemperatuur (maag, darmen, hart) ligt bij 37 graden. Om te voorkomen dat je te veel moet 'stoken' om die temperatuur te behouden, houdt het lichaam de temperatuur van bloed uit je ledematen goed in de gaten. Wordt dat te koud, dan wordt de circulatie naar handen en of voeten toegeknepen. Het gevolg: Je handen krijgen minder warm bloed en koelen af. Dit is ook de reden waarom vingers en tenen zo makkelijk afvriezen: Er komt geen warm bloed meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het oppervlak van je handen is ten opzichte van het volume HEEL GROOT, dus koelen die veel sneller af, vandaar...

Ook weer ZO simpel, Sharona30... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmm...Tja..Ik stop maar met vragen stellen denk ik;-)
Ze gaan nog denken dat ik blond ben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volume waarvan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het warm te houden volume...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je dit nu ook weer uit je (al dan niet koude) duim gezogen?
Alle uitstekende delen van je lichaam zijn kouder dan je lichaam, geld ook voor je neus bijvoorbeeld!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat die niet bedekt zijn door kleding. Laat je meer energie door je handen stromen door middel van healing initiaties dan worden ze juist warmer, van binnen uit.