Koude maakt spanning, spanning maakt kleiner, blaas kleiner, gevolg is: plassen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe simpel kan het zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zoals Theo Maassen al zei: Je maakt mijn zeik nie lauw...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een gezeik....

Andere antwoorden (2)

Kou heeft invloed op je blaas. Om dit uit te kunnen leggen moet je eerst wat meer weten over ons zenuwstelsel. Dat is te verdelen in twee groepen. Allereerst heb je het willekeurige zenuwstelsel. Met dit zenuwstelsel doe je de bewuste dingen. Praten, dingen vastpakken en de deur openen zijn voorbeelden van handelingen die je met dit
zenuwstelsel doet. Naast het willekeurige zenuwstelsel heb je het onwillekeurige zenuwstelsel. Hier heb je niks over te zeggen. Alles gaat automatisch en je lichaam
regelt zelf wat er gebeurt, zoals het transpireren bij warm weer, blozen als je je schaamt. Het eerder moeten plassen bij koud weer wordt ook geregeld door ons
onwillekeurige zenuwstelsel.
Zodra je in een omgeving komt waar het kouder is dan gemiddeld, geeft je onwillekeurige zenuwstelsel een signaal aan je blaas. Deze spant alle spiertjes in de
blaaswand waardoor de blaas kleiner wordt en er een grotere druk op de inhoud van de blaas komt. Die inhoud (plas) drukt op de sluitspier waardoor je moet plassen. Pas als de sluitspier aan de blaasopening open gaat kan je plas eruit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb ik met bier! Bier is (meestal) koud,daardoor worden de spiertjes in de blaaswand aangespannen en wordt de blaas kleiner en komt er meerspanning op de blaas en het resultaat is rennen naar de pot,of een natte broek. Het typische is,dar wanneer je lauw bier drinkt het z.g. paardep*s dat het effect hetzelfde is. Hoe dat komt weet ik niet.