Op basis van ervaring van uw eigen familie, wat denk je dat we moeten doen om de gezondheidszorg te verbeteren in Nederland?

GV! Gebruiker is een forum voor mensen uit de hele Nederland aan te gaan met elkaar en om informatie te vinden over onderwerpen die hen interesseren.
Wij zijn natuurlijk niet de kant van een kandidaat of partij -in het algemeen of voor de 2010 Nederlandse verkiezingen.
Dus we hopen dat mensen uit alle vooruitzichten van de grote inzichten dat de antwoorden gemeenschap kan hebben zal realiseren, en zal bij de staat terecht voor toekomstige discussies...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Op de eerste plaats met ze allen gezonder leven.
Verder met ze allen grenzen stellen aan wat we accepteren. Dat wil zeggen iedereen, ja ook artsen, aanspreken op onjuist gedrag. Kwaliteit heeft ook vaak te maken met beleving. Wachttijden, respectloosheid jegens de patiënt / cliënt, nakomen van afspraken zijn vooral zaken die met de beleefde kwaliteit van zorg te maken hebben.
Met de zorg zelf (de techniek daarvan dus) zit het meestal wel goed.
Ook is het belangrijk dat wij met z'n allen met meer respect jegens de zorgverleners omgaan. Het is af en toe niet normaal wat die voor hun kiezen krijgen.
De "liefde" met dus wel van twee kanten komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Mijn persoonlijke ervaring is dat de medische zorg in ziekenhuizen goed geregeld is, maar dat het regelen van de hulp op het gebied van medische hulpmiddelen, zorg etc. vaak erg lang op zich laat wachten.

Toegevoegd na 29 seconden:
maar als dat laatste eenmaal klaar is, ook verder geen problemen mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Babyfaced;

Niet bezuinigen op handen aan het bed; beter voor personeel én patiënten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minder managers maar wel meer ervaren krachten op de werkvloer. Zowel in de zieken/verzorging tehuizen als in de thuiszorg. Meerdere centrale loketten dan - tig loketjes, waarvan je niet weet welke je moet hebben voor jouw specifiek geval. Vooral MINDER administratie! Al die regeltjes en puntjes die een thuishulp in moet vullen en dan ook nog in de tijd van de klant. Deze kan beter aan de verzorging/ hulp van de klant besteedt worden.
De werkdruk van de verzorgenden wordt steeds hoger omdat er te weinig personeel rondloopt.Een verzorgster heeft te veel mensen om goed aandacht aan te kunnen besteden. Als nu de hogere posities zoals de directie in het bijzonder, eens een "normaal" salaris zouden krijgen, konden hiervoor meer verzorgsters/verpleegsters worden aangesteld. Het zou vooral goed zijn om net als in het verleden, vooral in de thuiszorg geldt dit, als de leidingevende v.d. betr. helpster/verzorgster weer eens huisbezoeken ging afleggen. De klant kan dan aangeven of ze tevreden is, misstanden kunnen opgemerkt worden, de klant zowel als de hulp, zijn hier bij geholpen. Veel helpsters werken op " eilandjes".Ze weten vaak niet waar de klant echt mee geholpen is, omdat de tijd voor een gesprek met de klant ontbreekt.(behalve als de klant een schoon huis niet belangrijk vindt). Dan is er nog de
kwestie waarin vooral kinderen die psychische problemen hebben, in gevangenissen worden opgesloten, omdat er geen plaats voor ze is waar ze daadwerkelijk worden geholpen. Dit zou zeker moeten worden opgepakt,want je zou zelf maar zo`n kind hebben, je hart breekt toch?
Ik zou nog wel even door kunnen gaan,maar houd het hier even bij. Er is genoeg te verbeteren!
amc
14 jaar geleden
persoonlijk vind ik de gezondheidszorg goed geregeld in nederland en wat is duur?je wordt hier altijd goed geholpen ,nee ik heb geen klagen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werk zelf al jaren in de zorg ,ik vind dat er meer geld bij moet komen voor personeel ,ik doel op meer geschoold personeel ,begeleiders ,dat fysiotherapeuten meer uren krijgen ,logopedie al die diciplines die nodig zijn hangen nu vaak aan een zijden draadje ,het is bij ons allemaal te krap. Zorg op maat is er al lang niet meer bij om de hulpvraag goed te kunnen beantwoorden van een client. Dat vind ik jammer. Maar ik geef niet op ,ik blijf door gaan om in elk geval mijn deel te verwezenlijken voor mensen met een verstandelijke beperking. Wat we moeten doen ??? Eens nadenken en goed verdiepen of we tijdens de verkiezingen wel op de juiste partij stemmen.