Ik ben aan de pil, maar als ik hem heb geslikt voelt het alsof ie nog in mn keel hangt en als ik ga liggen , dat ie naar boven komt , hoe kan dit?

Of zit het tussen m'n oren , want als je eenmaal de pil hebt doorgeslikt kan ie toch niet meer naar 'boven' komen ?
En ik heb vervolgens ook de volgende dag last van, dat al het eten blijft hangen. Een kwestie van tussen de oren , of.. En hoe kan dit ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
Heb je dit ook met andere pillen?
Drink je wel genoeg water erbij?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vroeg ik me ook af. Als ik mijn pil zonder water slik, krijg ik ook vaak het gevoel dat hij blijft hangen, met wat flinke slokken water niet.

Het beste antwoord

Alle antwoorden ten spijt, ik denk dat het een beetje tussen je oren zit. Je geeft ook aan dat je eten blijft hangen en dat kan echt niet.

Als je het echt zo erg vindt om de pil te slikken zou je andere vormen van anticonceptie kunnen overwegen. Dat kan bijvoorbeeld ook de prikpil zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je last hebt van een "omgekeerde peristaltische beweging" kan je eten en je pilletje weer omhoog komen.
(dit gebeurt bij braken)
Als het eten wel zakt maar je hebt het gevoel dat dit niet zo is dus als het tussen de oren zit dan heb je last van het "Globus gevoel", is op google wel meer info over te vinden.
Maar ik zou naar een huisarts gaan als je er teveel last van hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je de pil net doorgeslikt hebt, dan kan je dat gevoel wel hebben, doordat je misschien te weinig water gebruikte.
maar de volgende dag daar last van hebben en ook nog dat je eten blijft hangen...

misschien wordt het tijd voor een bezoekje aan de huisarts, vertel alles en de dokter zal je checken en meer vertellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan zijn dat de pil niet helemaal glad is en dan een beetje je slokdarm raakt.
Als je de pil staand in neemt, heb je meer ruimte in de slokdarm. Neem een niet te grote slok water. Je kunt ook een hapje yoghurt nemen waar de pil in zit. Dan merk je er niets van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij bepaalde slokdarm- of maagproblemen kan het voorkomen dat voedsel en doorgeslikte medicatie niet weg te slikken is of weer naar boven komt. Meestal (maar niet altijd) zul je dan ook last hebben van opkomend maagzuur.

Als je dit probleem echter pas hebt sinds je de pil slikt, en je hebt nooit eerder problemen gehad met voedsel, en je hebt tijdens je stopweek ook geen problemen met voedsel of met je maag of slokdarm, dan lijkt het me heel sterk dat dit komt door de pil. Dan ben je gewoon een 'slechte pillenslikker', of zit het inderdaad 'tussen je oren'. Ken je dat gevoel van dat er iets in je oog zit, en dat dat nog even aanhoudt als je het vuiltje of haartje hebt verwijderd? Dat gevoel kun je in je keel ook hebben: de pil zit dan allang in je maag, maar toch voelt het nog aan alsof hij ergens in je keel hangt. Maar de anticonceptiepil is ZO klein dat je er eigenlijk geen problemen mee kunt hebben als je geen problemen hebt met gewoon voedsel. Gebruik in elk geval genoeg water, of probeer hem eens door te slikken met vla of yoghurt. Voor sommige mensen is dat veel makkelijker. Als je dat problemen blijft houden, zou je alternatieven kunnen overwegen voor het slikken van de pil, zoals de pilpleister, nuvaring, of de prikpil/hormoonspiraal/implanon/etc. Dat zijn allemaal alternatieven waarbij je niet hoeft te slikken, misschien is dat makkelijker voor je.

Als je ook problemen hebt met gewoon voedsel, of andere maagklachten hebt zoals brandend maagzuur, vaak braken of veel misselijkheid, of als je precies dezelfde verschijnselen nog steeds merkt tijdens je stopweek, dan lijkt het me verstandig dat je eens bij je huisarts langsgaat. Mogelijk is er dan een probleem met je slokdarm en/of maag.