Kan pijn in de borstkas voortkomen van een ingedeukte wervel of eventueel van de slokdarm ?

vermindert iets in liggende houding

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Pijn in de borstkas kan vele oorzaken hebben. Van een hartinfarct tot allerlei onschuldige kwaaltjes. Er komen verschillende spier- en gewrichtspijnen voor aan de tussenribspieren, maar ook aan de grote of kleine borstspier. Ook kneuzingen van de ribben kunne pijn in de borstkas veroorzaken. Terugstroom van maagzuur in het onderste deel van de slokdarm veroorzaakt een brandende pijn (het zgn zuurbranden) Ook als er een van de borstwervels ingedeukt is kan het dergelijke klachten veroorzaken. De mogelijkheden zijn legio, met de gegeven informatie is nauwelijks onderscheid te maken (al zal zuurbranden eerder erger dan minder worden in liggende houding...) Een ingedeukte wervel krijg je ook niet zomaar, zeker niet van de goed beschermde borstwervels. Dat is iets voor ouderen, en dan vooral aan de lendewervels. De huisarts kan je helpen uit te vinden wat er in jouw geval aan de hand is....

Dat zou kunnen maar het kan ook van alles anders zijn. Even langs de huisarts zou ik zeggen als je een en ander wilt uitsluiten/aantonen. Er komen veel meer dingen bij om een diagnose te stellen en dat kan (vooralsnog) niet op deze manier

Pijn op de borstkas kan heel veel redenen hebben,daarom is het beter om hiermee naar je huisarts te gaan!

Hangt ervan af waar in de borstkas de pijn zich bevind. Is het diep van binnen of oppervlakkiger? Heb je ook moeite met ademen?Links, midden of meer rechts? Dat soort zaken tellen mee om te bepalen wat de oorzaak zou kunnen zijn. Ik zou naar de dokter gaan.

Klinkt misschien gek,maar een te kort aan vitamine b3? Kost niet veel maar het is te proberen,ik heb er ervaring mee

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100