Welke voeding vult je bloed het best aan? ( zie vraag)

Ik doe via arts al nodige onderzoeken omdat ik al twee maanden menstrueer, dus daarover wil ik geen advies. Ik wil advies over de voeding om mijn bloed te helpen, omdat ik maar blijf verliezen. Dus om in de tussentijd zo sterk en gezond mogelijk te blijven.

Weet jij het antwoord?

/2500

Voeding zoals lever is goed voor bloed aan te maken. OOk ijzerhoudende voeding.

Eet veel vruchten, zoals: frambozen, bramen, druiven, ananas, olijven, peren en appels. Gebruik bovendien dagelijks wat jonge brandnetelblaadjes en een glas bietensap. Neem tijdens de maaltijd ook extra vitamine C in de vorm van Vitaal Vitamine C complex tabletten (vitamine C bevordert de opname van ijzer). Vermijd het gebruik van zwarte thee en koffie.

Appelstroop, orgaanvlees, rood vlees, spinazie. Alles voor het ijzer.

Als kraamverzorgster zei ik altijd tegen mijn kraamvrouwen: volkoren producten (brood, zilvervliesrijst), rood vlees, groene groenten, appelstroop en daarbij producten met vitamine C om de ijzeropname te verhogen en vooral niet tegelijk met melk, want dat remt juist de ijzeropname. Je hebt ook nog Floradix, een ijzerprepraraat.

Bronnen:
http://www.salus.nl/default.asp/id,168/index.html

Ongezwavelde gedroogde abrikozen zijn zeer probaat en zorgen voor het verhogen van jouw ijzer (hemoglobine) in het bloed. Van internet komt de volgende tekst ter bevestiging. Vlees, groene groenten, volkorenbrood en peulvruchten bevatten veel ijzer. IJzer wordt beter opgenomen als je daarbij iets met vitamine C eet of drinkt. Drink bij je broodmaaltijd een glas vruchtensap bijvoorbeeld. Gedroogde abrikozen vormen een prima ijzerrijk tussendoortje.

De top 20 van ijzersterke voedingsmiddelen Bruinbrood, sneetje (35 gram) 0,6 mg ijzer Volkorenbrood, sneetje (35 gram) 0,9 mg ijzer Roggebrood, sneetje (50 gram) 1,5 mg ijzer Volkorenmacaroni, grote lepel (50 gram, gaar) 0,6 mg ijzer Muesli, 3 eetlepels (25 gram) 0,8 mg ijzer Evergreen, 1 biscuit 1,6 mg ijzer Volkorenbiscuitje (10 gram) 0,4 mg ijzer Vlees (75 gram gaar) 2,5 mg ijzer Vis (75 gram gaar) 1,0 mg ijzer Kip (75 gram gaar) 0,6 mg ijzer Leverworst (voor 1 snee) 0,5 mg ijzer Ei, per stuk 1,0 mg ijzer Aardappel, 1 stuks (50 gram) 0,3 mg ijzer Peulvruchten, grote lepel (50 gram, gaar) 1,0 mg ijzer Zilvervliesrijst, grote lepel (50 gram, gaar) 0,3 mg ijzer Groente gemiddeld, grote lepel (50 gram, gaar) 0,6 mg ijzer Fruit gemiddeld, 1 portie 0,8 mg ijzer Noten, eetlepel (20 gram) 0,6 mg ijzer Appel- en huishoudstroop (voor 1 snee: 15 gram) 2,3 mg ijzer Roosvicee Ferro, 1 theelepel (5 ml) 5,0 mg ijzer http://www.st-anna.nl/assets/files/Dietetiek/009%20Voedingsadvies%20bij%20ijzertekort.pdf Heel interessante link!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100