Is poep slecht voor je huid?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een vraag, stel dat het gezond is smeer je dan je huid er mee in
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahaha jordan!!! Misschien doet is dat wel. Je meer maar nooit. Een konijn eet het toch ook weer op.
Ritsuka
11 jaar geleden
Hoe bedoel je, wil je je insmeren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen flauw idee. Ik denk dat het geen kwaad kan op een intacte huis, als het opdroogt. Op een kapotte huid, of als het vochtig blijft, lijkt het me erg ongezond.
Toegift:
- Het schijnt dat je een open wond kunt afdekken met verse paardenmest tegen infectie. Een paard is een vegetariër, ik neem aan dat dat gevolgen heeft voor de samenstelling van de poep. Met poep van mensen of andere omnivoren zou ik het niet zo snel proberen.
- Er zijn mensen die hun eigen ochtendurine drinken, om gezondheidsredenen. Ook geen aanrader.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
supergezond zelfs!!! elke ochtend 2 verse keutels naar keuze op de ogen is bijzonder werkzaam tegen wallen! half uurtje volhouden, en je wordt er ook meteen heel erg wakker van. een aanrader dus :))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en als de keutels eindigen op een puntje, kan je ze ook gebruiken als oordopjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja en af en toe een likje eraan geven,Je bent meteen alert

Antwoorden (4)

Poep is niet slecht voor je huid, het werkt net als klei en modder juist hydraterend voor je huid. Ik slaap zelf ook vaker in me poep als ik puistjes heb gehad ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gast ben je serieus??!! XD
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nominatie voor meest walgelijke opmerking van het jaar? :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hahahah
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hahaha nou nou 17 minnetjes! Het was een grap hoor, net zoals die vraag in mijn mening is.. Excuses voor de over serieuze mensen ;)
Ja, er zitten o.a. allerlei zuren in ontlasting waar de huid niet zo goed tegenkan. De huid rondom de anus is hier wel aardig tegen bestand, maar bijvoorbeeld de huid van de billen (bij baby's of bij kinderen en volwassenen met incontinentie) of van de buik (bij een stoma voor ontlasting) kan behoorlijk gaan irriteren wanneer deze regelmatig wordt blootgesteld aan ontlasting. Daarom bestaan er speciale cremes tegen rode billetjes als het gaat over baby's, en barrièrecreme of andere speciale producten voor kinderen of volwassenen die incontinent zijn of een stoma dragen. Dit soort middelen beschermen de huid tegen het inwerken van irriterende stoffen uit urine en/of ontlasting.

Het is NIET slecht voor je huid als je eens een keer bij het afvegen per ongeluk wat poep op je handen krijgt, of als dit gebeurt bij het verschonen van je kindje, bijvoorbeeld. Zo erg is het nu ook weer niet, en dat is natuurlijk niet te vergelijken met het continue inwerken van ontlasting op de huid bij iemand die incontinent is. In geval van dat soort 'ongelukjes' is het gewoon zaak om je handen goed te wassen zodat je geen poepbacterieën kunt verspreiden naar bijvoorbeeld mond, ogen, voedsel, deurkrukken en handen van andere mensen. In die gevallen kan het geen kwaad voor je huid. Bij continu inwerken zal het echter WEL de huid gaan irriteren op den duur, en het valt dan ook aan te bevelen om hiervoor bovengenoemde producten te gebruiken ter bescherming van de huid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
+1 voor je nuttige antwoord op een toch wat eigenaardige vraag zonder toelichting :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi relativerend antwoord weer. +
Ik zou gezegd hebben: nee hoor.
Maar inderdaad denk ik daarbij niet aan stoma en babybillen.
In mijn leven heb ik al diverse mooie (blote ) kontjes gezien. En naar aanleiding daarvan kan ik zeggen dat deze groot geworden baby's van poep aan hun bips, niets slechts hebben overgehouden. Integendeel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt ervan af hoeveel zuur er in zit.

Toegevoegd na 1 uur:
Als het te zuur is krijg je een schrale huid, diarree zorgt voor pijn... Zuur, gevoelige huid.

Reigerschijt doet autolak verdwijnen; door het hoge zuurgehalte.