Kan je ook striae krijgen van afvallen?

Ik ben bezig met afvallen, niet te snel door een crashdieet, maar braaf maximaal een kg per week. Nu valt het me ineens op dat ik wat striemen krijg op mijn been en een berg op mijnborsten . Die zijn namelijk wel snel gekrompen. Gelukkig zijn het geen donkere en vallen ze niet ontzettend op behalve als ik goed kijk of het licht er op een bepaalde manier op schijnt. Ik dacht altijd dat deze striemen kwamen door de snelle groei of aankomen. Maar kun je ze ook van afvallen krijgen, of hebben ze er dan altijd al enigzins gezeten? Als het kan van afvallen, kun je het op een manier voorkomen? Sporten doe ik al...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk dat je ze al had maar minder zichtbaar.
Bij mij werden ze met het afvallen ook weer actiever(roder) dus opvallender.
Maar ze waren er al voor de tiijd..
Ritsuka
11 jaar geleden
Bijna iedereen heeft wel striae, dingen als bio-oil of vitamine E creme helpen soms een beetje. Goed bezig met het afvallen!

Het beste antwoord

Nee, je kunt geen striae krijgen van afvallen.
Striae krijg je van snel dikker worden en dat kan dus ook bij zwangerschap en ook bodybuilders krijgen het wel.
Zelfs tieners met een groeispurt kunnen het krijgen.
Het bindweefsel wordt onderhuids door te grote spanning verscheurd, wat niet pijnlijk is, maar wel leidt tot paarsrode strepen die na enige jaren in witte littekens overgaan.

Als je afvalt zullen die streepjes meer opvallen.
En wegkrijgen kan ook niet, want het zijn eigenlijk een soort van littekens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik vermoedt dat het er al zat, striae komt door het snel oprekken van de huid, het komt bijv door zwangerschap, krachttraining, snel aankomen, borstvergroting, en het is vaak ook erfelijke aanleg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me niet maar het kan misschien dat het nu meer opvalt omdat je vel losser word door het afvallen.