Ik heb donderdag ongeveer 6 liter water op, vrijdag 4 liter, zaterdag 4 liter en vandaag 2 en half liter.. is dit slecht?

Ik doe dit ivm mijn amandeloperatie, ijsjes krijg ik nauwelijks naar binnen, dus drink ik ijswater, maar ik las net op internet dat je watervergiftiging kunt krijgen, en ik kan nauwelijks eten dus ik leef alleen op water nu de laatste dagen, alleen vandaag en gister heb ik bouillon op en soms wat stukjes brood en dropjes om alleen op te zuigen tussendoor.. maar valt bouillon ook onder water? nee toch?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik meende gisteren te lezen dat je geprakt eten op had??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik vindt dit ook een beetje raar Muts... @Jessie: je hebt nu al zoveel vragen gesteld over je amandeloperatie dat ik denk dat het tijd wordt dat je eens contact opneemt met je huisarts/huisartsenpost. Ik kan me niet voorstellen dat dit normaal is, of dat jij je hier zelf goed bij voelt namelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt ja vergeten te melden dat ik gister een beetje geprakt eten op heb, stom van me..
maar ik maakte me alleen zorgen omdat ik gewaarschuwd werd niet zoveel te drinken.. Maar waarom is het raar? Er staat toch nergens dat ik deze vragen niet mag stellen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je maakt er zo'n heisa van,je voelt zelf toch wel wat je kunt eten of drinken?
Hoe oud ben je eigenlijk als ik vragen mag...een kind van zeven gaat er beter om als jij nu doet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zit hier in vredesnaam iedereen expres te minnen, wat flauw. Ik ga gewoon plussen om te compenseren.

Antwoorden (7)

Nee niet slecht.

Watervergiftiging krijg je door zoveel water te drinken (Zonder iets er in) dat je begint je zouten uit je lichaam te trekken. Hiervoor moet je gedurende lange tijd meerdere liters water naar binnen werken.

Zoals je aangeeft: Je drinks oa bouillon, en dat bevat allerlei zouten ed. Daarbij zijn de hoeveelheden gewoon normaal. Geen zorgen maken en lekker door blijven drnken dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik zo je beschrijving erbij lees kan het geen kwaad.

Van 3 liter water in een uur drinken kan je al een watervergiftiging krijgen. Maar dat praten we over gewoon water zonder eten.
Door het water daalt je natrium in je bloed (zout). Maar in bouillon zit veel zout.
Wanneer je echt alleen water neemt voel je ook niet wanneer je vol zit. Maar jij neemt ook stukje brood en dropjes dus je gaat merken wanneer je vol zit. Wanneer je vol zit neem je ook geen water meer. Dus wees gerust...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In feite is een bouillon een extract. Door de bestanddelen te laten trekken, worden de smaak- en geurstoffen in het water opgelost. Daardoor is een bouillon erg geurig en rijk aan smaak, al bestaat het voor het overgrote deel uit water. Het bevat weinig joules en is eetlustopwekkend dus voor jou erg goed om te drinken. Beterschap!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet relevant.
Je krijgt zomaar geen watervergiftiging, daar zou ik me niet druk over maken.
Wel is het zaak om weer wat voedingsstoffen binnen te krijgen anders zul je je erg slap gaan of blijven voelen.
Bouillion is al een goed begin en brood ook, gewoon elke dag iets meer.
Wel zou ik iets minder water drinken want met 6 liter op een dag zal je niet echt trek hebben in eten. 2 liter is voldoende, kleine slokjes om je keel lekker koel te houden.
Beterschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is prima, niets mis mee, ga zo door...

Het ontgift...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga hier nou niet zelf lopen dokteren of zoiets, 6 tot 8 liter water op een dag kan heel normaal zijn bij weinig activiteit in een woestijn of zo, maar in Nederland kan het je echt duur komen te staan als je het over een korte termijn opdrinkt.

Het gaat niet alleen over zout (NaCl), hoewel dat wel het hoofdprobleem is bij watervergiftiging, de osmose komt namelijk in gevaar, waardoor de vochthuishouding in de cellen verstoord kan raken, dat kan in uitzonderlijke gevallen dodelijk zijn, zelfs bij relatief weinig water, houd daar dus wel rekening mee.

Ook een onbalans in andere stoffen dan NaCl die kan ontstaan door overconsumptie van water kan gevaarlijk zijn. Zelfs in ziekenhuizen, waar men beter zou moeten weten komt het soms voor dat de patiënt te veel vocht toegediend krijgt, waar deze aan kan overlijden.

Raar is het zeker niet, maar houd het alstjeblieft een beetje binnen de perken, twee liter moet op zich kunnen, maar wat je verder doet (fysieke inspanning) en eet en drinkt (andere dranken, soep, bouillon en vast voedsel) heeft hier ook invloed op. Bij twijfel moet je dus zeer zeker niet op mij of anderen hier op GV of op internet in het algemeen afgaan, maar gewoon vragen aan diezelfde arts die het je nu niet verteld heeft hoeveel te veel eigenlijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het komt meer voor bij sporters in die situatie, het is echter zeker niet beperkt tot die situatie, een kind van drie krijg je kennelijk al dood met bijna 3 liter water in 4 uur tijd (dat was een zaak in de Verenigde Staten waarbij een oppas het kind voor straf water had laten drinken: http://www.justnews.com/news/2029438/detail.html ) Op deze pagina: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/bradford/7779079.stm wordt nog beschreven hoe een 40-jarige vrouw dood kon gaan van slechts 4 liter, weliswaar in minder dan twee uur, maar we kennen het daadwerkelijke dagschema van de vraagstelster hier ook niet. Voor hetzelfde heeft ze die 6 liter in een uur of 3 opgedronken en heeft ze voor de rest van de dag niet gedronken, dat overschrijdt duidelijk de grenzen van het veilige. Dus even goede vrienden, maar zo denk ik erover, ik vind het niet veilig om mensen hier zo concreet advies over te geven als x liter kan best of zo.
mij lijkt het niet gezond om 6 liter water op een dag te drinken,ik krijg niet eens 1 liter naar binnen,maar ja,als jij je er lekker bij voelt...bouillon kan idd geen kwaad,dat is alleen maar goed voor je