Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb het idee dat ik niet diep genoeg adem haal, hoe kan dit?

Het lijkt telkens dat ik niet diep genoeg adem haal en soms even flink moet zuchten. Ik weet of het komt door stress maar misschien heeft het er wel mee te maken. Wie kan me hier meer over vertellen?

11 jaar geleden
828

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, dan heb je een hoge borstademhaling en daar krijg je inderdaad niet voldoende lucht mee binnen. Dus moet je af en toe flink bijtanken.
Je kunt oefenen op een lage buikademhaling. Als je nog in bed ligt en net wakker bent leg je een hand op de buik, dan voel je hoe die uitzet. Want in je slaap heb je die buikademhaling vanzelf. Probeer dat buikgevoel te herhalen wanneer je rechtop zit. Rustig je buik uit laten zetten tot je genoeg lucht binnen hebt, en dan langzaam weer uitblazen.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Oppervlakkig ademhalen kan idd te maken hebben met stress. Niet goed, het kan ook leiden tot hyperventilatie. Goed leren ontspannen kan zeker helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding