Hoe kan het dat ik soms ineens een euforisch gevoel krijg?

Naar aanleiding van de vraag waarom je je ineens heel depressief kan voelen. Dat heb ik ook wel eens, maar nu net krijg ik ineens zo'n gevoel van: wat heb ik toch een fantastisch mooi leven en wat is het allemaal leuk! Ineens heb ik heel veel energie en zo'n gekke kriebel in mn buik (beetje verliefdheidsgevoel)
Alsof ik de hele wereld aankan!
Is dit normaal? En hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nog iets toegevoegd aan mijn antwoord. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie het! Dankjewel!!! Fijn als mensen met je meedenken! +je voor jou!

Het beste antwoord

In de natuur is erg veel energie aanwezig die je een blij gevoel kan geven.
Dit kan zo heftig zijn, dat je, je afvraagd, waar komt dat nu van daan!
Overal in de natuur kan je dat overkomen, maar misschien was je helemaal niet in de natuur maar gewoon thuis?
Maar dat maakt voor de natuur niets uit, dan staat je huis er op, of waar je ook was toen je het voelde.
Ook de energie uit de spirituele wereld kan dit veroorzaken, maar is vaak nog heftiger en kan soms uren, soms dagen aanhouden!
Een andere verklaring zou kunnen wezen, dat je aan iets dacht, en er uit je onderbewuste een fijn gevoel kwam, zonder te weten waar het vandaan kwam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan hoop ik dat het de energie is uit de spirituele wereld. Dan is het mijn omaatje-lief! Kan best waar zijn trouwens, het tegenovergestelde heb ik in een huis waar ik werk. Daar ben ik bang en heb ik constant het idee dat er iemand achter me staat, terwijl er niemand is.
Misschien ben ik er gewoon gevoelig voor.
Bedankt voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
michelle ik was voorzichtig met mijn antwoord omdat ik je nog niet ken (denk ik)
Maar voor mij is het heel herkenbaar en duidelijk, ik maak het iedere week mee, het zijn meestal onze helpers die als het nodig is een bakje vol energie over je uit gieten.
Het begin hiervan voelt meestal aLs een soort vibratie in je buikstreek, die van daar uit omhoog trekt.
Nu je weet wat het is , kan je er voor open stellen en in je gedachten wat terug zeggen.
Je helpers zijn overleden dierbare uit dit leven en zijn meestal direct achter je, en ja, nu zal je wel even lachen, het zijn heel vaak oma's!!
Oma's waar je als kind veel was, waar je een byzondere band mee had, die ook later toen je groter was bleef bestaan. In het huis waar je werkt, is een mannelijke geest aanwezig die daar vroeger gewoond heeft, het is mogelijk dat het huis een keer vervangen is, en dat er eerst een ouder huis stond.
Deze geest ziet jou als iemand die er niet thuis hoort en speelt in op je angst, dat is je enige zwakke plek.
Laat je niet bang maken , wees sterk, vraag hulp aan je helpers en je zult geen last meer van hem hebben.
Hij is niet zo sterk, maar jij bent zwak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
WOW! Dat is nog eens een uitleg! En iets waar ik heel erg geïntresseerd in ben. (bij mij is het geen geloven, ik WEET dat het bestaat)
Ik voel me heel prettig na jouw uitleg en een stuk veiliger als ik in dat huis ben. Ik zat er al aan te denken om de volgende keer de "geest" te verzoeken om mij met rust te laten, desnoods in de naam van God. Maar het voelt prettiger om te zeggen: goh, oma, zou jij me willen helpen? hihi klinkt zo leuk!
Wat een fijne reactie! dikke + daarvoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dikke plus voor Eddijst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi, uitgebreid antwoord, en het "mysterie" van het enge huis is ook opgelost! Bedankt!

Andere antwoorden (7)

Ik weet niet of het normaal is maar soms heb ik het ook en ik zou het toch niet graag missen.
Maar als iedereen stemmingsregulerende middelen gaat slikken (iets wat wenselijk schijnt te zijn in deze maatschappij) dan kan het zeker abnormaal worden.
Mij geeft het in ieder geval af en toe het bewijs dat ik leef.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk! De antidepressiva nemen je op een gegeven moment ook de leuke gevoelens af. Dat is de reden dat ik die niet (meer) slik. Maar ik wil het wel in de gaten houden natuurlijk! Bedankt voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem ze echt niet meer, aan ieder dip komt een eind!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt weer gelijk. Sommige mensen hebben het nou eenmaal nodig, dat zie ik wel aan mijn vriend, die wil je niet om je heen hebben als hij zn pilletje niet heeft gehad hoor! Aan de andere kant worden de goede emoties totaal afgestompt bij hem. Hij is van binnen "plat". Zo noem ik het maar.
Het leven bestaat nu eenmaal uit ups en downs. Wees blij met ups en accepteer de mindere gevoelens. Ik kan niets voor jou doen. Het is ingebakken in het menselijke leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan komen dat ineens het zonnetje schijnt. Of je gaat winkelen en je hebt iets gevonden wat spotgoedkoop is. Iemand die spontaan naar je lacht, of een lieve mail of kaartje krijgt. Dat doet een mens goed en krijg je een heerlijk gevoel van. En is het leven zo slecht nog niet.

In het voorjaar de eerste zonnestralen en de deur kan weer open, heerlijk gevoel.

Toegevoegd na 25 minuten:
Gevoel is een innerlijke (positieve of negatieve) beleving van een bepaalde gebeurtenis . Dit kan een specifieke externe prikkel uit de omgeving zijn, maar ook een interne gebeurtenis zoals een gedachte of een beeld dat wij in ons oproepen. Een gevoel kan echter ook ‘spontaan’ optreden, zoals bij een bepaalde stemming. Men voelt zich dan bijvoorbeeld opgewekt of neerslachtig zonder duidelijke aanwijsbare aanleiding of invloed van buitenaf. Sommige gevoelens kunnen een gevolg zijn van stoornissen in de hersenfuncties, zoals bij ernstige vormen of neerslachtigheid of sterke stemmingsstoornissen. Gevoel in psychologische zin (zoals hier omschreven) moet worden onderscheiden van gevoel als de zintuiglijke vorm van waarnemen (tastzin, pijnzin of temperatuurzin).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik begrijp je antwoord en het gevoel wat je beschrijft, alleen is dit toch anders. Dit komt uit het niets, ik zit heel saai, op zaterdagavond thuis, het is koud buiten en de honden moeten nog uit. Meestal begin ik rond deze tijd aan mijn winterdepressie... Maar het vrolijke gevoel vind ik niet vervelend moet ik je zeggen! Dit wil ik vaker! En bedankt trouwens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit komt uit je hersens en deze zullen waarschijnlijk ineens een positieve of negatieve stof aanmaken waardoor je een positief of negatief gevoel krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie toevoeging! Begin het een beetje te begrijpen. :)
Soms overvalt het gevoel je soms.... je kunt ineens genieten van alles om je heen, heerlijk! Het is een gevoel... waarschijnlijk heeft het te maken met stofjes die in je hersenen vrij komen. Mij inspireert zo'n moment altijd tot het schrijven van een gedicht:

een lach in mijn leven
geluk in mijn hart
voorbij is de storm
weg is het zwart

zingend sta ik op
omhels de nieuwe dag
zwevend van emotie
ik huil en ik lach

ik huil om de mensen
die ik nu zo mis
ik lach om de wereld
die nu geopend is

ik kus de wolken
en spring naar omhoog
bewonder de kleuren
van de regenboog

tranen van blijdschap
ontroerende genegenheid
het licht is gekomen
het leven weer een feit

ik mag weer leven
ik voel me weer vrij
en voor ’t eerst kan ik zeggen:
ik hou van mij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vlinderr fladder vlug.
Van mij een groet terug. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tnx Ed :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook al zo mooi! Wat maken jullie me blij! Nog blijer dan ik al ben haha. Prachtig gedicht, klopt precies! +je!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag ik dit gedichtje op mijn hyves zetten? Vind het zo mooi! Ik denk dat een heleboel mensen zich hierin kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor dat mag. Het staat ook in een boek die ik heb uitgegeven, dus bij deze toestemming ;)
Omdat je het verdient, daarom...

Ja dat is heel normaal, voor hen die het verdienen...

Dat kan zomaar en daar doe je eigenlijk helemaal niets voor ook nog...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Euforisch,het gevoel van euforie komt met name voor wanneer een extreme prestatie verricht is. Na een marathon voelen mensen zich bijvoorbeeld extreem gelukkig, terwijl ze lichamelijk vaak totaal uitgeput zijn. Een van de factoren die bijdragen aan een gevoel van euforie, is de aanwezigheid van endorfinen (endogene morfinen) in het lichaam.

Zoals jij het beschrijft heb je gewoon op dat moment een geluks gevoel ,geniet er van. Je bent blij op dat moment dat is toch heerlijk. Daar is niks mis mee.
Een enthousisast optimistisch misschien ook wel inpulsief mens kan dat plotseling krijgen.Je hebt energie !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is heel normaal en het laat zich meestal niet verklaren.
De beleving van je lichaam en geest, maar ook van de omgeving zijn van een grotere invloed dan je je bewust bent.