Gaat de Q koorts echt niet van mens tot mens?

Want ik maak me zorgen.
Ik ken iemand die het heeft.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zijn jou laatste 3 bolletjes in je avatar rood..?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is een prutswerk van mij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
huh..hoe heb je dat gedaan dan..?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou moet ik bekennen dat ik het niet zelf heb gedaan.
mijn zoon heeft het gedaan.
hij weet ondsettent veel van computers en sites maken.
hij is 1000x slimmer dan ik.
mischien wel meer.
het plaatje is verandert
met een foto program
omdat ik zij dat ik meer bolletjes wilde.
om ze niet boos te maken zijn het alleen de laatste 3.
.

Het beste antwoord

Q koorts gaat niet van mens tot mens.

Q koorts is een bacterie in tegenstelling tot bijvoorbeeld de mexicaanse griep. Virussen veranderen een stuk sneller dan bacterien. Dus de kans dat de Q koorts bacterie zo veranderd dat deze van mens op mens kan overgaan is heel erg klein. Het griepvirus veranderd elk jaar een beetje en hiervan is het dus ook waarschijnlijker dat er ineens een gemuteerde versie verschijnt.

Maar, het is mogelijk dat het wel muteert. Daar hoef je je echter geen zorgen over te maken. De kans dat je een auto je huis binnen komt rijden en je daardoor gewond raakt is groter. Dus lekker doorgaan met je leven en geen zorgen maken over dingen die hoogst onwaarschijnlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Volgens de berichten kan dit echt niet. Maak je dus maar geen zorgen. Nog een linkje ter info: http://www.rivm.nl/cib/infectieziekten-A-Z/infectieziekten/Q_koorts/Q_koorts_ISI.jsp
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
erg bedankt, maar zorgen maken doe ik snel.
ik hoor wel eens dat die ziekte stof kan veranderen.
en ook dat ze soms niet juist zijn.
ook slimme mensen weten niet alles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap je zorgen, een virus kán muteren zodat het van mens op mens besmettelijk kan worden maar dat is niet van de ene op de andere dag. Wanneer dit gebeurd zal je het wel te horen krijgen van de overheid en worden er extra maatregelen getroffen. Het is vrijwel onmogelijk dat het virus wat nu in het lichaam van die persoon die Q-koorts heeft zich gaat muteren.. Slimme mensen weten niet alles, dat klopt als een bus, maar slimme mensen kunnen er wel weer voor zorgen dat er een anti-virus gemaakt wordt en mensen goed geinformeerd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Q koorts komt door een bacterie, niet door een virus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oeps! dom.. je hebt helemaal gelijk, rapaan!
Nee echt niet...

Tot er een mutant opstaat en dat is nu net het meest angstige doemscenario, dat dat gebeurt en net als met krakers die op een gegeven moment de code zullen kraken is het ook hier alleen een kwestie van tijd dat het gebeurt... Mijn broer heeft het ook gehad en is niet overgeslagen naar de rest...

Dus wees niet bang...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onheilspredikant. Je maakt de mensen bang
Maar wees niet bang
Maak je geen zorgen, dit is onmogelijk....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Q-koorts kunt u oplopen door het inademen van lucht waar de bacterie in zit. De bacterie komt in de lucht tijdens het lammeren van besmette geiten of schapen. Vooral vruchtwater en de moederkoek van besmette dieren bevatten grote hoeveelheden bacteriën. De bacterie kan ook in melk, mest en urine zitten, maar niet in het vlees van de geit of het schaap. Ook andere dieren zoals koeien en huisdieren kunnen besmet zijn en de infectie overdragen op mensen. In Nederland is dit nog niet of nauwelijks gebeurd. De bacterie kan maanden tot jaren overleven in de omgeving. Het drinken van rauwe melk kan ook een bron van besmetting zijn. Dieren zijn besmettelijk zolang zij de bacterie bij zich dragen. De ziekte wordt niet van mens op mens overgedragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Maar iemand die bij het lammeren van besmette dieren heeft geholpen, kan anderen wel met de stof op zijn kleding of schoenen besmetten.

Toegevoegd na 5 uur:
In 2008 werd de bacterie bij 8% van de geiten en 2,5% van de schapen in Nederland gevonden. In Nederland gebeurt dit via besmette melkgeiten en melkschapen, met name tijdens de lammerperiode van februari tot en met mei. Mensen krijgen de bacterie binnen als ze besmette stof inademen. Dat kan ook als ze niet in de buurt van schapen of geiten komen : Besmette stof komt bij warm weer in de wind mee vanuit de stallen en ligt ook op de bemeste akkers. Mensen kunnen ook besmet worden via ruwe wol, huiden of-in een enkel geval- rauw-melkse producten of slecht verhit vlees.