Hoe komt het dat de spieren hart worden bij kramp?

als je kramp krijgt worden de spieren bikkel hard ,hoe is dat mogelijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Kramp is een plotse, onwillekeurige samentrekking van alle spiervezels van een spier, meestal tijdens of na intensieve sportbeoefening.

Door het samentrekken voelen de spieren hard aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

omdat ze dan aangespannen zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kramp is hard worden en niet meer loslaten... Dat is kramp... En dat blijft zo tot de spier zacht wordt... En zolang dat niet gebeurt dan is die spier kei-hard...

Hoe een spier überhaupt hard kan worden, dus hoe een spier werkt dat weet ik niet, maar kramp is een hard worden, aanspannen en zo blijven dat weet ik wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een touwtje op de vloer legt tussen 2 paaltjes zonder spanning erop kun je het touwtje in het midden naar links en rechts bewegen. Maar als je het touwtje goed strak aanspant dan krijg je in het midden bijna geen beweging meer in.Die weking hebben de spieren ook bij kramp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spierkramp ontstaat doordat de zenuwen die de spieren doen samentrekken, en ze worden hard,
verkeerd reageren en te veel signalen doorsturen om samen te trekken. Soms verschijnt spierkramp zonder aanwijsbare oorzaken maar meestal zijn er herkenbare oorzaken aanwezig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat een bepaalde spiergroep zich plotseling zeer hevig spant.