Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen autistische mensen ook smoorverliefd worden? Of nood hebben aan een knuffel?

Beste mensen,

ik lees en hoor vaak dat autistische mensen niet houden van knuffelen, klopt dat?

Wat ik mij vooral afvraag is of autistische mensen ook (smoor)verliefd kunnen worden op iemand? Ik bedoel, hebben zij besef van genegenheid en affectie?

Wat denken jullie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (7)

Elk mens is anders en ook elke autistische mens is anders. Dus ja er zullen best autistische mensen zijn die smoorverliefd kunnen worden of graag een knuffel krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. Mijn autistische zoon komt soms speciaal voor een knuffel...
ja hoor, vast niet alle mensen met autisme maar zeker kunnen mensen met autisme smoorverliefd worden op iemand, iemand helemaal platknuffelen ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker wel. Ik werk zelf met autistische mensen en ook zij worden verliefd en willen op z'n tijd een knuffel. Mensen met autisme zijn vaak in zichzelf gekeerd en houden afstand. Als ze je langer kennen dan komen ze vanzelf naar je toe. Ik ken een meisje dat eerst heel stil was en vrij weinig zei en nu geeft ze je een knuffel als ze binnenkomt. Het duurt alleen wat langer dan bij mensen zonder autisme.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dit kan, zo veel verschillende mensen.
Mijn broer is autistisch (word vaak gezegd, contact gestoord)

Hij is ooit heel erg verliefd geweest. En verdrietig toen het mis liep.

Vroeger wilde hij nooit aan geraakt worden. Nu geeft hij je zo maar een knuffel.

Of wat ik nog mooier vind, hij heeft meer vrienden dan ik, en het zijn nog ECHTE vrienden ook. Staan altijd voor hem klaar, en hij voor hen.

Als hij op visite komt moet je hem uiteindelijk weg sturen want hij blijft gewoon plakken omdat hij het gezellig vind.

En ik heb nog nooit iemand gezien die zo lief is voor zijn hond als hij :-D

Contact gestoord? Hij niet haha.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier moet ik om glimlachen, mooi zoals je over je broer verteld.+1
Dat is niet zomaar te zeggen. Het autistisch spectrum is héééél breed. Daarbij zitten de psychopaten en de extreme ''Sheldon Cooper'' types, maar ook de gematigde autisten die best verliefd kunnen worden of behoefte kunnen hebben aan een knuffel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze autist houd heel erg veel van haar vriend!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lief! ;-) +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, lief :-) +1
jazeker hebben ze dat. en in geval van mijn broertje nog sterker dan mijzelf. alleen is het bij sommige aspecten van autisme lastig voor diegene om zich te uiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing