Hoe gezond is touwtje springen nou eigenlijk?

Hoe gezond is touwtje springen in vergelijking tot een uurtje fitissen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Doen of je de zangvogel fitis bent?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Slecht voor je knieën.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies Bliets, springen is echt niet goed voor je benen, knieën en enkels.

Antwoorden (3)

Ligt eraan hoe lang je touwtje sprinft. Als je 5 minuten springt kan je beter een uurtje fitnessen. Touwtjespringen is vergelijkbaar met cardio... Is dus een andere training dan spiertraining...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Belangrijk is je hartslag hierin. Touwtje springen is een vorm van cardiotraining, het verbrand calorieen.
Hoe harder je springt hoe hoger je hartslag zal zijn en hoe sneller de verbranding gaat.
Hardlopen op een x snelheid zal een x hartslag geven. Als je dezelfde hartslag krijgt door op een x snelheid touwtje te springen is de trainingsintensiteit hetzelfde.
Tip: koop een hartslagmeter, erg handig en niet zo duur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
touwtje springen is 3 keer effectiever dan hardlopen.