Als je 3 tot 6 mnd tijdelijk in een verzorgings-te-huis verblijft met een diagnostiek-vraag/onderz. mag je dan met week-endverlof naar je eigen huis?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Rieneke1
11 jaar geleden
volgens mij wel, maar is dat verantwoord?
ze zit daar natuurlijk niet voor niets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ze is er nog niet, nu nog in het zhuis. maar het lijkt mij een 'vertrouwd' idee. af en toe naar huis kunnen.
Rieneke1
11 jaar geleden
ja, maar dat moet wel kunnen.
wij hebben dat ook gedaan, een dagje terug naar huis, maar we zij er wel bijgebleven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
idd, erbij blijven. deden we afgelopen w-e ook: echt 24 uur. het deed haar goed. de 1ste nacht terug in het zhuis was ze rustiger.
Rieneke1
11 jaar geleden
het is vaak een proces van acceptatie, en dit soort dingen kunnen helpen.
het is goed oude mensen rustig de tijd te geven om zich aan te passen aan veranderende omstandigheden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
rieneke: jij snapt het. dankjewel.

Het beste antwoord

Dat hangt af van je medische conditie, risico's, vooruitzichten, of er thuis voor je gezorgd wordt, en nog veel meer. Als de patiënt in het weekend naar huis wil, zal de arts daar, als het ook maar even kan, graag mee instemmen. Je knapt er van op, je leeft er naar toe, het is heerlijk om er in de weekeinden tussenuit te gaan. Home sweet home!