Waarom heb ik het altijd koud?

Mijn doorbloeding is goed.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het 'altijd koud hebben' is relatief...hoe oud ben je nu en was dit al zo vanuit kindertijd, is het algeheel koud, of vooral bv handen/voeten? Heb je meerdere of andere 'vage klachten'? Zou hiermee wel eerst naar je huisarts gaan, die ongeveer ook dit zal vragen aan je. Algeheel bloedonderzoek kan al redelijke info geven of er sprake is van fysieke oorzaak zoals o.a trage schildklier, bloedarmoede, maar laat je huisarts ook alert zijn op aangeboren defect van opname B12 (vak samen met tekort foliumzuur), dit is apart te onderzoeken en als je Hb (ijzergehalte) normaal blijkt, kan dit tekort jarenlang ongezien blijven! Hier een goede url met evt andere kenmerken, maar let op, je hoeft niet vanuit deze waslijst "alles te herkennen" ;) http://home.kpn.nl/HINDRIKDEJONG/symptoom.htm Voor je naar de dokter gaat is handig om voor jezelf alvast lijstje te maken met evt verdere klachten behalve koud, en "sinds wanneer dit begon" of dat dit bv na een ziekte of ongeluk optrad etc. Behalve voornoemde kunnen er nog zoveel andere oorzaken zijn, succes!

Je schildklier kan de schuldige zijn.

Niet genoeg vet?

Lijkt wel of je schildklier te traag of te snel werkt.

Je trekt te dunne kleren aan en ook te weinig. Veel kledingstukken over elkaar aantrekken, shirtjes, ondergoed en jassen en dassen en broeken en sokken enz. Zo dik mogelijk aankleden.

Mischien ben je te dun? of draag je te dunne kleren? mischien een oplossing.

mischien je lichaamstempratuur te laag? ik ben ook altijd koud en heb een lichamstempratuur van 35.3 tot 35.7. Volgens mijn huisarts kan dat er mee te maken hebben

Dit kan verschillende oorzaken hebben. bij voorbeeld te lage kachelstand, te dunne kleding, een schildklierstoornis, een trage polsslag, koorts.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100