Mijn linkerwijsvinger blijft vaak gebogen staan na autostuur of dergelijke vasthouden, is dit een onschuldige afwijking?

Krijg mijn vinger ook niet zelf rechtgebogen vanuit mijn handspier. Moet t echt met mijn rechterhand terugbuigen..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is waarschijnlijk gewoon kramp. Probeer je linkerhand eens af en toe te trainen met bijvoorbeeld een knijper.
http://www.sportfood.nl/captains-of-crush-grippers/ Je hebt ze veel goedkoper, maar kon ze niet zo gauw vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het ook pijnlijk dat terug buigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou ook een beginnende carpale tunnel syndroom kunnen zijn.

Het beste antwoord

lijkt inderdaad op een triggerfinger. Heb zelf een pink gehad die dat deed, ben geopereerd om meer ruimte te maken voor de pees en daarna nauwelijks nog last gehad...ga maar eens langs de huisarts, die kan je doorverwijzen naar een chirurg en die zal beslissen of het verstandig is om al te opereren of nog even af te wachten.....

sterkte ermee....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben weer een stuk wijzer bedankt voor je reactie

Andere antwoorden (2)

Ga hier toch eens mee langs je huisarts, het zou iets met je pezen kunnen zijn, niets ernstig, wel lastig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist.
Met zo weinig informatie is daar geen zinnig woord over te zeggen.
Dat is een Trigger Finger

Toegevoegd na 47 seconden:
Ook wel genoemd Springvinger.

Wat is een springvinger?
Bij een springvinger loopt er een pees vast in de schede. Bij krachtig buigen kan de pees toch nog opeens een stuk doorspringen. Vandaar de naam ‘springvinger’.

Wat zijn de verschijnselen?
Bij buigen en strekken heeft u een vervelend of pijnlijk gevoel aan de basis van de duim of vinger. De vinger of duim ‘loopt vast’ en blijft dan krom staan. Met kracht is de springvinger nog wel een stukje verder te helpen. Soms kunt u de vinger alleen buigen of strekken door hem met uw andere hand vast te pakken en te bewegen. In de peesschede ontstaat soms een bobbeltje. Dat bobbeltje kan heen en weer schuiven wanneer u uw vinger buigt of strekt, als dat tenminste nog gaat.

http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBL9d.htm