Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb de tweede Mexicaanse griepprik al na 14 dagen gekregen, door een fout van mezelf. zou ik daar problemen door kunnen krijgen?

Mex. griepprik 14 d. na eerste ontvangen.
Ben bang, dat ik daar problemen mee krijg.
Kunt u mij daar meer over vertellen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
455

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, een tussenpauze van weken (minimaal 2) is genoeg. Er wordt zelfs al een enkele prik gegeven door een bepaald ziekenhuis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat zou niet verkeerd zijn mits er dan ook in alle eerlijkheid alle, maar dan ook alle informatie in komt te staan waarvan hij persoonlijk op de hoogte is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, dat geeft geen enkel probleem. Beide prikken zijn hetzelfde en bevatten stukjes van het virus (ongevaarlijk). Je immuunsysteem maakt daar antistoffen tegen, maar niet zo veel omdat de stukjes virus snel verwijnen uit het lichaam.

Je immuunsysteem onthoudt wel hoe de stukjes van het virus eruit zien.

Bij de tweede prik (en dat kan zeker al na 2 weken) krijg je weer wat virus binnen (althans dat denkt je immuunsysteem) en doordat het meteen wordt herkend gaat het als een speer extra antistoffen maken. Deze antistoffen helpen met de bestrijding van het virus.

Hierdoor ben je een tijdje extra beschermd zolang de antistoffen niet worden afgebroken.

Zelfs al zou je de tweede prik niet hebben gehad ben je al beschermd. Bij besmetting maakt je lichaam dan ook antistoffen, maar heeft niet alvast een vooraad klaar liggen (simpel gezegd).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is zeer onwaarschijnlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb 1 week na de eerste mexicaanse grieppprik de tweede gehad en ik voel me kiplekker,nee ik denk dus niet dat het kwaad kan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding