Werken vet verbranders nou echt??? En hoe werkt het middel??

Ik zag laatst bij de drogist een potje met vet verbranders staan. Zins dien denk ik steeds.. Als je zo makkelijk van je overtollig vet af kunt komen door een pil. Zouden er toch geen mensen meer zijn met over gewicht. Dit middel is dan toch pure onzin??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
welnee evelientje!
ik heb ze allemaal geprobeert :-((
ik had een keer hele dure van de huisarts, toen viel ik wel af , maar ik was ook bang om te eten omdat ze meer dan 100€ per week kosten.
dus of die hielpen....?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
100 euro per week!!!!! :o

Antwoorden (5)

Er zijn zgn vet burners die het vet niet verbranden maar de opname van vet voor een percentage blokkeren . Ja die werken wel degelijk maar dan verkrijgbaar (voorgeschreven ) via de huisarts en ophalen bij de apotheek . Na delen rode vette ontlasting :( En worden niet vergoed . :( .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je verbranding zou zo snel moeten gaan dat als je bv 1 bak patat eet met vetverbranders, dat je stofwisseling het bakje patat verbrand, en die van de dag ervoor ook.

vaak zitten deze middelen vol met andere stoffen die niet altijd gezond zijn, of geen hol helpen.

idd, als het zou werken zou niemand dik zijn, en kon tóch iedereen gewoon lekker snaaien en snoepen.

maar waarom pillen?
een lijf heeft relatief veel energie nodig om voedsel te verteren.
als je voedsel eet wat weinig calorieën bevat, maar waarvoor het lijf veel energie moet leveren om het te verbranden ben je op een natuurlijke manier vet aan het verbranden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pillen met vetverbranders werken niet. Vet is energie en die verbruik je met activiteit. In vermageringspillen zitten vaak stoffen die het maagdarmkanaal tot diarree aanzetten. Voedingsstoffen worden dan niet opgenomen maar snel uitgescheiden.
Wat je zegt is waar. Als er een stof bestond die ons lichaamsvet verbrandt, dan zou overgewicht niet meer voorkomen. Reclames misleiden, die fabrikanten hebben met hun pil toch geen Nobelprijs voor de geneeskunde?? Zolang mensen erin trappen en er flink geld mee verdiend wordt, blijft dit bestaan. Het is een enorme business.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
idd BIG(vet) business is het. het maakt niet slanker, maar #spekt# enkel de knip van de producenten. als het zou werken zou het m.i. logisch zijn dat die zooi op recept te verkrijgen is +1
ja je zegt het zelf al, allemaal nep en misleidend.
Eet gewoon, zondig af en toe , dat is lekker en beweeg voldoende.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaan middelen die de verbranding van vet (en andere voedingsstoffen) bevorderen. Deze middelen zijn ALLEMAAL vanwege de (soms levensgevaarlijke ) bijwerkingen alleen op recept verkrijgbaar. Middelen die bij de drogist 'vrij' verkrijgbaar zijn bevatten 'voedingssupplementen' veelal plantaardige stoffen waarvan beweerd wordt dat deze de verbranding van ver zouden bevorderen. Deze werking is alleen nooit aangetoond in gedegen onderzoek.
Kortom: als je vet wil verbranden is het beste om meer te bewegen, en minder (vet) te eten. Daarbij is het volgens recent onderzoek beter om gedurende langere tijd rustig aan te bewegen, dan om korte tijd heel intensief te bewegen. En helaas: Als je wil afvallen moet je MINDER eten, en niet evenveel eten en dan ook nog een pilletje erbij....
Let vooral op wat je met de handen eet. Wat je aan tafel eet, met bestek en van een bord is gewoonlijk niet de oorzaak. Die ligt meestal bij wat je zonder erbij te denken in je mond stopt (dus: met de handen eet....)
Succes met afvallen!