heb ik haarziekte of vitaminengebrek?

ik zal er in het kort uitleggen wat mijn probleem is

geleden 2 jaar ongeveer heb ik in het midden van mijn hoofdhuid gemerkt dat er minder haaren zijn dan op anderen plaatsen van mijn hoofdhuid en nu heb ik dus een grote probleem 2 jaar laten dus het zit nu overal op mijn hoofhuid. ik eet niet vaak vitaminen en groenten

kan het zijn dat het vitaminengebrek is ik ben een jonge 16 jaar oud

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je bedoelt dat je een kale kruin krijgt?

The facts of life. Mannelijk hormoon, doe je niets tegen - althans niet makkelijk. Dat je 16 bent zegt ook weer niet heel veel. De een heeft 't vroeg, de ander laat, de ander niet. Ik heb iemand op m'n studie zitten die op z'n twintigste al zo'n kaal voorhoofd a la Dion Graus had. Op de middelbare school kende ik iemand die op z'n zestiende van die inhammen had aan de zijkanten van z'n voorhoofd.

Je zou kunnen overwegen om een haartransplantatie te doen. Dan trekken ze haren uit je kroon (de ring van haren die je zeg maar normaliter overhoudt) en die plaatsen/laseren ze dan op je kruin. Niet complex, maar wel heel tijdrovend - dus duur. 't Idee is dan geloof ik dat de haren uit die wortels (uit je kroon) vaker/beter terug blijven komen dan de haren uit je kruinwortels. Maar goed, ik ben verre van een haarspecialist, dus dat moet je maar bij een relevante kliniek navragen. Enige wat ik kan zeggen: "the facts of life"!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die zijkant is dus 'de kroon', daar is de haarwortel veel sterker. Volgens mij heb je gewoon pech en zul je bovenop een glanzende biljartbal worden, net als veel andere mannen - die overigens gewoon normaal/gevarieerd eten. Er zijn overigens best veel mannen die dan maar besluiten om *alles* weg te halen, daar worden ze dan weer redelijk tijdloos van qua uiterlijk.
Maar goed, transplantatie kan natuurlijk ook, maar neem dan vooral contact op met zo'n kliniek, die weten veel meer over haren dan ik. 't Is wel arbeidsintensief - dus duur.

Andere antwoorden (1)

Om te achterhalen wat de oorzaak is moet je echt bij de huisarts langs.
Kaalheid op jonge leeftijd is wel vaak erfelijk, was je vader/opa ook al jong kaal?
Wat je zelf eraan kan doen is gezonder eten, want ook haren hebben voeding nodig en vitamine zijn erg belangrijk, een tekort aan vitamine kan inderdaad haaruitval veroorzaken.