Wat is een goed middel om zeeziekte te voorkomen maar waar je niet slaperig van wordt?

Ik ben heel gevoelig voor zeeziekte maar wil wel graag op een boot kunnen, om te duiken en voor mijn werk. Welk middel kan ik veilig gebruiken om niet zeeziek te worden maar ook niet slaperig te worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Er bestaan polsbandjes die druk uitoefenen op een bepaald drukpunt. Hierdoor wordt zeeziekte/autoziekte/ziekte door vliegen voorkomen.
Doe de bandjes om voordat je de boot op stapt en als het goed is zal je dan geen last krijgen.

Zelf had ik dergelijke bandjes tegen mijn autoziekte, en het hielp mij goed.

Ik vond ze net in een webshop:
http://www.skafit.nl/component/page,shop.product_details/category_id,26/flypage,shop.flypage_new/product_id,240/option,com_virtuemart/Itemid,26/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik heb altijd veel baat bij primatour, en ik ervaar geen bijwerkingen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Het feit dat je zeeziek wordt hangt af van een aantal factoren. Wat onderandere meespeelt is het feit, of je gegeten heb. Op advies van een klant heb ik goed en vet gegeten, voordat we van New Castle naar IJmuiden gingen. En tot mijn eigen verbazing ben ik niet zeeziek geweest. Ondanks een windkracht 7 - 9 (doggersbank)...

Een andere factor die bepaald, of je zeezeik wordt is namelijk je eigen balans. En hoe gek het ook klinkt. Deze balans wordt bepaald door het feit, of de maag gevuld is...

Daarbij komt nog dat het feit of je zeeziek wordt ook nog afhankelijk is van de golfslag en/of hoogte van de golven. Hier komt bij dat de van Stenaline zijnde Hollandica met 240 meter lengte veel stabieler op zee vaart tussen Hoek van Holland en Harwich. Dan de Princess of Norway met nog geen 180 meter tussen New Castle en IJmuiden. Of met P&O van Calais naar Dover vaart in 90 minuten...

De hoogte van de golfslag wordt namelijk bepaald door de diepte van de Noordzee. En tussen Hoek van Holland en Harwich liggen vaargeulen. Hierdoor beweegt het 240 meter lange bootje van Stenaline ook veel minder. Omdat de zee hier minder diep is, is er ook minder golfslag...

Hoe dit in het 'kanaal' zit weet ik niet. Maar je zou afhankelijk van de plaats waar je moet zijn kunnen kiezen voor een kortere overvaart. En hiermee de keuze hebben tussen een dag en/of nachtvaart...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze zoon was bij de marine en was in op de eerste tochten goed zeeziek. Hij moest blijven eten en uiteindelijk was het probleem over. Je evenwichtsorgaan moet leren zich in te stellen op de zee beweging.

Er is een verhaal dat je in het oor een watje moet stoppen. ben je rechtshandig, in het linker oor en omgekeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het eten van gember wil vaak helpen.
Uit de gemberknol wordt ook een middel gemaakt tegen reis en zeeziekte!
En verder hoor ik goede resultaten over de drukbandjes, zie andere antwoorden.