Kan ik een voedingsuplement innemen om de kraakbeen te stimuleren? Zo ja welke supplement

Mijn knieën en schouders doen pijn maar daarnaast kraken ze erg als ik ze beweeg. Wat kan ik zelf aan doen? Iemand ervaring?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Cryofiel
11 jaar geleden
Het is NIET het kraakbeen dat kraakt!

Antwoorden (5)

De drogisterijen liggen er vol mee,maar ik zou liever naar een apotheker gaan,daar kunnen ze je goed voorlichten.
11 jaar geleden
Steovit D3 is een probaat middel het bevat veel Calcium en vitamine D.
In bijlage de bijsluiter waar u er alles kunt over lezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Soms helpt glucosamine. Maar aan het kraken is domweg niets te doen. Als het echt heftig is, ga dan naar de fysiotherapeut.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Glucosamine. De werking is niet wetenschappelijk bewezen, maar het wordt alom gebruikt.
Uit mijn naaste kring slikt een vrouw van 60+ het met naar tevredenheid. Haar gewrichten doen minder pijn.

zie meer http://www.gezondnu.nl/dossiers/glucosamine
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gember is in China al eeuwenlang een middel tegen gewrichtspijn. Verse gember bevat bestanddelen die de pijn in spieren en gewrichten vermindert, en de beweeglijkheid verbetert. Als u geen gembersmaak door het eten wilt kunt u de verse gember raspen en 1 maal per dag door de thee doen. Tevens zijn er inmiddels gembercapsules in de handel die dezelfde gunstige werking hebben.

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.fonteine.com/arthrose.html