Hoe kun je duidelijk maken aan de rest van de wereld dat je niet gek bent?

Als je bijvoorbeeld met een kettingzaag in een clownspak over straat loopt. Hoe wek je de indruk geestelijk gezond te zijn wanneer anderen een vermoeden kunnen hebben dat je geschift bent?

We gaan er van uit dat we ons binnen Nederland bevinden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Door te roepen: Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!

Gewoon achterop het pak een tekst zetten met: "Ik ga morgen trouwen" Ze verzinnen tegenwoordig de gekste dingen voor die vrijgezellenfeesten.

Ja, dàààg! Je doet je best om er je zo gestoord mogelijk te gedragen, en je wilt het tegendeel bij de toeschouwers te weeg brengen? Dat is een heilloze weg....

Ha, die MarieAnne; Als je je continu aantrekt wat anderen van je denken ben je volgens mij pas echt goed gek. Anders wordt het als je iedereen ervan wilt overuigen dat het de normaalste zaak van de werled is om in een clownspak met een kettingzaag rond te lopen. Zelfs als dat voor jou zo is, dan nog overtuig je de rest van de wereld er toch niet van. Maar laat die maar gaan; die zijn niet goed wijs.

Even voor de duidelijkheid, iedereen is, een beetje, gek. Iedereen wijkt af van wat gangbaar is. De één wat meer dan de ander maar niemand is normaal. Echter als je met een kettingzaag over straat gaat ben je naast meer dan een beetje gek vooral ook gevaarlijk en bedreigend.

Aan een gek vertellen dat je niet gek bent is gek. Jij bent voor iedereen anders. En iedereen is anders voor jou. Dus aan anderen vertellen dat je niet anders bent, is gek. Eigenlijk ben je hetzelfde als iedereen, want iedereen is anders. We zijn dus allemaal hetzelfde. Maar dan anders.

gewoon zeggen: ja, ik ben op weg naar een feestje voor boomchirurgen...

Je oefent voor de carnaval. Hier zijn ze bijna het hele jaar met carnaval bezig, dus als je er zo bij loopt ben je niet gek maar een feestbeest. Als anderen het vermoeden hebben dat je geschift bent, kun je het idee geestelijk gezond te zijn kweken door je volwassen en verantwoordelijk te gedragen (niet zoals volwassenen zich gedragen, maar zoals we het idee hebben dat ze zich zouden moeten gedragen). Maar ik heb liever een beetje gek hoor, dat geeft wat kleur aan de wereld.

Hoe harder dat je bewijst dat je NIET gek bent, hoe gekker je bent... Kijk maar of dat klopt...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100