Als iemand afvalt, waar gaan die kilo's dan precies naartoe?

Stel iemand valt 10 kilo af, gaan die cellen dan allemaal weg via de ontlasting? Wordt de ontlasting dan precies 10 kg zwaarder? En wordt de ontlasting daardoor 'vetter' (als het vetpercentage in het lichaam afneemt)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Vetverbranding.
Dus grotendeels via ontlasting ja. (ook in de vorm van water = urine en zweet)

Toegevoegd na 17 uur:
Bij nader inzien inderdaad niet via ontlasting.
Je vet komt niet terug in je spijsverteringskanaal.

Zoals in de reactie op mijn antwoord vermeld, zal het ook CO2 zijn, maar voornamelijk water.
En afvalstoffen komen ook via je bloed en je nieren in je urine terecht. Dus daar zit ook wat in.
11 jaar geleden
Reddie
11 jaar geleden
Vetverbranding levert water an CO2. Beide adem je uit. ontlasting krijg je er echt niet van.