Ik ben aan het doordraaien waar kan ik nu heen voor hulp?

Ik heb borderline en sta nog op de wachtlijst voor behandeling bij GGZ. Voel me al weken depri maar vandaag heb ik geen zin meer sta op het punt iets te doen. Waar kan ik heen voor hulp nu? Bestaat er iets?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat Lies12 schreef: als je NU hulp nodig hebt onmiddellijk je huisarts of de huisartsenpost bellen. Als je het nummer van je huisarts draait en deze heeft geen dienst, dan krijg je het nummer van een dienstdoende arts.
Zet dat "iets" wat je van plan was te doen even in de ijskast en bel daarvoor in de plaats een huisarts.
Er is altijd overal hulp voor, ook voor jou.
Je bent het meer dan waard!!!
Succes!

Het beste antwoord

Als je in psychische nood zit en NU hulp nodig hebt, dus niet kan wachten tot je aan de beurt bent bij de GGZ, en ook niet totdat je huisarts eventueel een behandeling kan (helpen) starten ter overbrugging, dan kun je je eigen huisarts bellen, of - buiten kantoortijden - de dienstdoende huisarts. Die zijn op de meeste plekken georganiseerd via een HAP, een huisartsenpost. Zij kunnen de crisisdienst van de GGZ inschakelen, dat betekent dat je - als dat nodig is - vandaag nog hulp kunt krijgen. Bedenk wel dat deze hulp alleen maar kan bestaan uit de meest noodzakelijke hulp die inderdaad voorkomt dat je - zoals je het zegt - "doordraait", of dat je jezelf iets aandoet. Een echte behandeling duurt vaak langer, en het kan dan ook lang duren voordat het echt beter met je gaat. Maar als het nodig is er vandaag nog een psychiater naar je kijkt en met jou beoordeelt wat er precies aan de hand is en welke hulp direct ingezet kan en moet worden, dan is dat mogelijk via de crisisdienst. En daar kom je dus via de huisarts, die 24 uur per dag bereikbaar is (zelf of in de vorm van een waarnemer of huisartsenpost).

Toegevoegd na 17 minuten:
Je eigen huisarts heeft als het goed is op zijn/haar antwoordapparaat een bandje met het telefoonnummer van de huisartsenpost, en je kunt het nummer zoeken via google. Mocht je om wat voor reden dan ook de huisartsenpost niet kunnen bereiken, dan kun je naar de spoedeisende hulp van het dichtbijzijnde ziekenhuis gaan. Ik weet niet wat er precies aan de hand is, maar als je het idee hebt dat je in (levens)gevaar bent omdat je jezelf niet in de hand hebt, en je kunt niemand (incl. de HAP) bereiken en ook niet zelf naar het ziekenhuis gaan, vergeet dan niet dat je in geval van nood ook 112 kunt bellen.

Als het niet direct acuut is maar je wel het idee hebt sneller hulp nodig te hebben dan wanneer je aan de beurt bent bij de GGZ, dan kun je morgen gewoon je eigen huisarts bellen.

Toegevoegd na 18 minuten:
En als je niet direct psychiatrische hulp nodig hebt, maar wel met iemand wilt praten, dan zou je een telefonische hulplijn kunnen bellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ lies !!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+!

Andere antwoorden (2)

Natuurlijk bestaat er iets. Begin eens bij Sensoor. Zie de link:
escape
11 jaar geleden
Morgen waarschijnlijk wel! Ga naar je huisarts , vertel van de wachtlijst bij ggz en maak duidelijk dat je niet meer kán en wil wachten. Ik stond ook op de wachtlijst van 8 weken! Heb toen een telefoonnummer van een andere praktijk gekregen en kon daar de volgende dag al terecht! Wacht niet! Geloof me, met de juiste hulp komt het goed.