Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de oorzaak van langdurig bloedverlies?

Ik ben al een maand herstart met de pil na een pauze van twee maanden, en heb al iedere dag bloedverlies gehad. Wat is de oorzaak en zijn er oplossingen?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik neem al 4 jaar de pil en hou regelmatig een pauze van 1 of 2 maand, waarbij ik dan geen last had van het hierboven beschreven probleem.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
829

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jaja, een stop van 2 maanden kan er toch al behoorlijk inhakken. De hormonen gaan uit je systeem en je kan weer zwanger worden.

Als je dan na zo een tijd weer begint, is het net als weer de eerste keer starten. Staat ook duidelijk in de bijsluiter dat je last kan hebben van langer bloed verlies. Ik zou me er persoonlijk niet al te veel zorgen over maken, maar jij bent mij niet.

je kan het laten ophouden door te stoppen met de pil. Ook kun je toch even contact opnemen met de dokter, misschien kan die je dan toch gerust stellen en je goede tips geven. En als er toch iets aan de hand is, beter voorkomen dan genezen toch?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat je lichaam nog moet wennen aan de hormonen. Wellicht verstandig om even langs de dokter te gaan, 4 weken is wel erg lang voor bloedverlies
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga even naar de dokter, want dit is niet normaal en vereist onderzoek. Misschien is een andere pil beter voor je, maar het kan ook iets heel anders zijn - toen ik zelf deze klacht had, bleek ik (al járen) chlamydia te hebben (2 pillen en ik was er vanaf, dus ik was blij dat ik naar de dok geweest was!).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De beste raad die ik je kan geven is om met dit probleem naar de gynaecoloog te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding