Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom doet mijn verbranding door de zon geen pijn?

Gistermorgen veel water gedronken, per toeval. Gistermiddag ondanks dat ik me goed insmeerde heb ik mijn rug verbrand door de zon. Het is behoorlijk rood. Normaal slaap ik slecht, ben ik er geprikkeld door en is rug warm.
Nu nergens last van alleen ziet mijn rug er rood uit.

ps: Na verbranden ben ik na een paar dagen bruin, en is het eventjes lastig. Gelukkig ben ik er nooit ziek van. Ik heb blond haar, als mijn huid lichtrood is door de zon is het binnen een uurtje bruin.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik weet dat verbranden slecht is voor je huid etc. alleen is dat voor deze vraag nu even niet van belang.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dan is het niet TE erg verbrand ;-)
Ik heb het ook,wel rood maar geen pijn.
Als je dan nog een half uurtje blijft zonnen dan krijg je wel pijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat je niet te erg verbrand bent , of eigenlijk : net niet. Je hebt zoals dat heet 'de zon in je rug'. Met voldoende drinken en wat smeren hoef je daar weinig tot niets van te voelen. En het rood wordt inderdaad vanzelf bruin.

Pas wel op dat het niet elke dag gebeurd ; dan kun je alsnog verbranden, al is een bruine huid iets beter bestand tegen de zon.

Met insmeren kun je wel iets langer in de zon - afhankelijk van de factor en je huidtype - maar niet eindeloos, en de afgelopen dagen is de zon ook erg intens geweest. Hou het dus wel in de gaten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding