Is het waar dat als je buikspieroefeningen doet je buik dikker/zichtbaarder word?

Mijn zusje beweert dat je buik dikker/groter word als je buikspieroefeningen doet. In mijn ogen word je buik juist platter en strakker. Haar bewering is dat een dietiste dat ooit tegen haar heeft gezegd en dat je spieren heel erg groot en dik zijn dus dat 'duwt' je buik naar voren. Ik wil graag een strakke buik, maar weet nu niet zo goed wat ik moet geloven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16.2K

Antwoorden (4)

Met (buik-)spieroefeningen train je je spieren, hierdoor worden ze inderdaad groter.

Wanneer je echt wilt afvallen kun je het beste aan cardio doen. Dan train je voor vetverbranding op 70% van je max hartslag. max hartslag = 220-leeftijd voor vrouwen en voor mannen 226-leeftijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt een sixpack krijgen (zie afbeelding) en ja dan komen je spieren naar voren maar in de huidige tijd is dat verschrikkelijk 'in de mode' dus dat lijkt me het probleem niet.

Toegevoegd na 1 uur:
Voor het geval de vraagsteller toch een vrouw is: nog een afbeelding:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil ook zo'n sixpack!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn minnaar wil dat blijkbaar niet ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
A.F.S.C.H.U.W.E.L.I.J.K. !!! echt vreselijk !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja jodokus, ik ben het helemaal met je eens wat de vrouw betreft. Krijg ik nu echt minnen omdat mensen het niet mooi vinden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pelle, over de vrouw zullen we het maar niet meer hebben, dat vind ik ziekelijk :) maar ook de man, ik vind het teveel, mijn smaak is het niet ;)
Door buikspieren word je buik strakker en je houding beter (als je ook je rugspieren traint).
Je buik kan hierdoor slanker lijken.

Maar de echte invloed is je voeding. Als je ongezond eet, zit er een laag vet overheen en zie je helemaal niks van je buikspieren.

Je buik word echt niet dikker van een beetje buikspieroefeningen doen.
Als je je buik echt strakker wilt, moet je vooral je voeding flink aanpassen.
Als je daarover tips wilt, moet je maar zeggen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Buikspieren zoals in de foto's in het andere antwoord krijg je echt niet. Die mensen trainen heel zwaar elke dag en hebben een strak eetschema om hun vetpercentage omlaag te halen.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka: die bovenste niet hoor, dat doet die onderste. Verder is dit waarschijnlijk wel wat bedoelt is door die vriendin, dat is het 'gevaar' gewoon.
het gezegde van 'de klok en de klepel' is op je zusje van toepassing...

als je gaat oefenen om je buik platter en strakker te krijgen, moet je dat vooral doen met buikspieroefeningen en daar zijn meer soorten van : prima.

als je zusje bodybuilder wil worden, zijn daar ook oefeningen en een bepaalde levenstijl voor, voeding en een heel ander ritme/ trainingsuren.

antwoord : als je buikspieroefeningen doet op de normale manier wordt je buik n.i.e.t. dikker / zichtbaarder !