Hoe kun je meer respect ontvangen?

Waardoor je meer vrienden, ook 'jongensvrienden', krijgt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Door jezelf te respecteren!!

Daarmee bedoel ik dat je je niet in een hoek laat drukken en opkomt voor jouw mening. Jij bent jij en jij bent belangrijk. Wel oppassen dat je jezelf niet op de voorgrond drukt en altijd het hoogste woord wilt voeren.
Toon respect naar anderen. Laat een ander voelen dat je interesse hebt in wat diegene vertelt.
Respect is jezelf en de ander accepteren en behandelen als mens, met al zijn kwaliteiten én tekortkomingen.
We zijn allemaal gelijkwaardig, maar toch denken we vaak dat je anderen pas mag respecteren als zij jou respecteren of als jij ze kunt vertrouwen dat ze jou respecteren. Als de ander net zo denkt, dan zal men elkaar nooit respecteren.

Waarschijnlijk is dit een reden waarom we onszelf en anderen soms respectloos behandelen. We denken vaak dat respect verdiend moet worden en niet iets wat gegeven wordt omdat een mens nu eenmaal respect verdient.

Om te beginnen moet je wel eerst doorhebben dat de ander geen respect toont. Daarnaast moet je voor jezelf duidelijk hebben wat je onder respect verstaat. Want iemand die vindt dat respect tonen betekent dat de hele wereld stilstaat zodra hij/zij binnenkomt, weet niet wat respect is. De anderen worden dan niet gezien als gelijkwaardig maar ondergeschikt. Respect vragen betekent dus de ander vragen om je als van gelijke waarde te behandelen.
Je kunt dus gewoon om respect vragen bij respectloos gedrag of een ander hierop aanspreken.

Als je na zo'n vraag nog steeds respectloos wordt behandeld, dan weet je meteen hoe de ander behandeld wil worden.
Misschien moet je dat dan ook maar doen.

Kortom, heb interesse in anderen en gedraag je sociaal.
Zo zal iedereen je zien als leuk en spontaan persoon.
amc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Meer respect tonen naar anderen. Wat je zaait, kun je oogsten.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dikke +
Je ' krijgt' geen vrienden door respect af te dwingen.
Respect krijg je als je respect hebt voor jezelf en voor anderen.
Vrienden krijg je door met mensen om te gaan, interesse delen. Vrienden hebben respect voor elkaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Behandel iedereen als gelijke.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door stevig en onafhankelijk in het leven te staan.
Vleiers en mooipraters worden doorzien, en dat is niet iets wat respect afdwingt. Want je kunt respect niet verdienen, maar het is het onvermijdelijke gevoel dat iemand krijgt voor iemand, die als een rots is : luisterend naar zijn eigen innerlijke trommel vindt hij zijn eigen weg, en waait nooit met allerlei windrichtingen mee.

Het woord 'respect' is erg verwaterd de laatste jaren : het is verworden tot een : 'hou je wel even rekening met mij, ja?'....

Maar van oorsprong geeft iemand respecteren aan, dat je bewondering hebt voor de manier waarop iemand in zijn (haar) leven staat, de innerlijke wijsheid, het 'weten', de rust, de zelfstandigheid, de onvermurwbaarheid.

Met het klimmen der jaren en met meer en meer levenservaring en overwonnen stormen in het leven zal iemand meer gerespecteerd worden.

En vrienden krijg je, door mensen om je heen werkelijk waar te nemen, echt naar ze te luisteren, dóór te vragen, en door jezelf te zijn, zodat mensen op je kunnen rekenen, omdat je bent wie je bent, en je niet meedraait met allerlei trends en meninkjes. Iemand die volkomen onvoorspelbaar is, en steeds iets anders verkondigt en nastreeft is de investering van vriendschap vaak niet waard, voelen andere mensen zo aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed verwoord +
Jezelf blijven ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je echt vrienden wíl, zo veel mogelijk, ook jongens in jou geval, kun je jezelf niet blijven. Je moet je dan ook aanpassen aan de personen die heel anders zijn dan jij. Sowieso de houding, zelfverzekerheid uitstralen. Leuk kunnen praten met iedereen en met iedereen kunnen opschieten. Ook je mening laten horen als je ergens níet mee eens bent. Hyper helpt ook. Stille mensen worden zelden helemaal opgenomen in een groep, drukke mensen hebben vaker meer aansluiting.
Klinkt niet als antwoord op de vraag maar wel als antwoord op je ondertitel. Het antwoord op de titel is inderdaad(zoals al eerder is geantwoord); jezelf blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
toneel spelen, dus, om vrienden te krijgen???
Ik denk door zelf anderen ook met respect te behandelen.
En als het echt te erg word laten merken dat je dat niet accepteert.