Hoe kan je nagellak verwijderen zonder nagellakremover/aceton?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (4)

Hobbymesje nemen en de lak er afkrabben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
daar gaat je nagel van kapot!?!!
xilu
11 jaar geleden
denk dat ze haar nagellak eraf wilt hebben EN gezonde nagels wilt houden. Als je er niets vanaf weet kan je er beter niet op reageren ;)
Schuurpapier en nagelvijltje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is slecht voor je nagels!?!
xilu
11 jaar geleden
Geen schuurpapier en nagelvijlen gebruiken. Hierdoor vijl je ook een laag van je nagels af en het duurt lang voordat dit hersteld is. Niet doen dus!
Geen nagelvijl gebruiken in ieder geval! Dat is súperslecht voor je nagels want ze worden er dun van en hebben een lange tijd nodig om weer dikker te worden dan. niet doen dus! Wil je het zonder aceton of echt zonder nagellak remover? Zonder aceton is makkelijk; er bestaat nagellak zonder aceton. Wat je ook kunt doen is een laagje nagellak over de andere aanbrengen en er dan binnen een paar seconden afhalen. Of je handen weken in warm water, hierdoor laat de nagellak ook vaak los. Wat bij mij gebeurd na het zwemmen is dat mijn nagellak door het chloor loslaat. Maar denk niet dat een chloormengseltje goed is. Zolang je maar géén schuurpapier of nagelvijl gebruikt zoals hierboven aangegeven! Dit is heel slecht voor je nagels
11 jaar geleden
Je nagellak zal uiteindelijk verdwijnen zodra je nagels lang genoeg gegroeid zijn.. Maar dit duurt natuurlijk wel lang.

Ik las dit op een site:

Nagellak is gemeen spul. Het is moeilijk te verwijderen zonder schade achter te laten. Nagellak lost op in aceton, maar we weten dat het gebruik van aceton toch risico´s oplevert. Gedroogde nagellak op gladde vlakken als parket en linoleum kunnen we eigenlijk alleen maar afdoende verwijderen door ze af te krabben. Met een beetje handigheid lukt dat in één handbeweging met een verfkrabber, een schraapstaal of een recht afgesneden stukje glas. De kale plek die overblijft maakt u goed schoon met zo weinig mogelijk water, waarna u de plek dik in de was zet. Na een poosje de overtollige was weghalen en opwrijven.