Hoe voorkom je nogmaals in hypnose te raken wanneer je reeds bent gehypnotiseerd?

De vraag is slechts 1 keer gesteld, maar niet beantwoord,
Ik begrijp dat je een eigen firewall kunt creëren op het moment je nog niet bent gehypnotiseerd.

Maar hoe blokkeer je instructies wanneer je al door deze persoon eerder bent gehypnotiseerd?

Hoe voorkom je nogmaals in hypnose te raken wanneer je reeds bent gehypnotiseerd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Je kunt testen of je gevoelig bent voor hypnose, staat filmpje op Youtube
HeerVoldemort
11 jaar geleden
waar staat dat filmpje dan? Klinkt interessant.
Ritsuka
11 jaar geleden
Zou ik even moeten zoeken, kom ik op terug
HeerVoldemort
11 jaar geleden
oke ik wacht af :-D
Ritsuka
11 jaar geleden
ik kan het niet meer vinden :(
is al een tijdje geleden, maar het was iets met beide armen uitsteken en ogen dicht.
Een meneer ging dan vertellen dat je aan je ene hand een ballon met helium hing, en de andere hand stond een zwaar gewicht op.
Na een tijdje moest je ogen weer open doen en hoe verder je armen uit elkaar waren, hoe gevoeliger je bent.

Antwoorden (1)

Dat is in wezen heel eenvoudig. Hypnose bestaat eigenlijk niet; het is een soort stilzwijgende, onbewuste afspraak dat de hypnotiseur opdrachten kan geven die de gehypnotiseerde moet opvolgen. Je raakt heel sterk geconcentreerd op de ander - net zoals wanneer je met veel aandacht een boek zit te lezen en dan schrikt van een plotseling geluid - en neemt dan alles over.
Spreek met jezelf af dat je het spelletjes niet meer meespeelt, dat hypnose een illusie is, en dat de hypnotiseur geen vat op je heeft - tenzij jij hem toelaat.
Dat is alles.