Hoe kan je een dikke buik hebben, maar toch geen borsten?

Ik vroeg me af hoe sommige meisjes toch een dikke buik kunnen hebben, en tegelijk nog bijna geen borsten. Meestal hoor je dat dikke mensen grote borsten hebben, en andersom dat dunne mensen kleine borsten hebben.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.2K

Antwoorden (4)

Omdat alle mensen nou eenmaal verschillend zijn. De een is lang, de ander kort. De een heeft grote borsten, de ander een dikke buik. Niemand is hetzelfde. Dat wordt deels bepaald door de genen van de voorouders, maar ook door de voeding en de omstandigheden waarin men opgroeit.
Amadea
11 jaar geleden
Als het om meisjes gaat, dan kan het dat de borstgroei niet (volledig) op gang is gekomen. Dit begint in de puberteit, maar gaat nog een tijd door.

Borstweefsel is vetweefsel en dikke mensen hebben over het algemeen dus ook een grotere borstomvang. Maar de grootte van de borsten is ook genetisch bepaald. Vrouwen met hele kleine borsten krijgen niet zomaar hele grote borsten door veel te gaan eten. En andersom krijgen vrouwen met hele grote borsten ook niet zomaar hele kleine borsten door af te vallen. Bij afvallen neemt de borstomvang wel wat af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je spreekt jezelf tegen. Je schrijft dat borstweefsel vetweefsel is maar dat vrouwen (ook mannen)niet door meer te eten grotere borsten krijgen.
Dit zou volgens jouw informatie logischerwijs wél het geval moeten zijn.
Lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Borsten bestaan uit vetweefsel, bindweefsel, klierweefsel en de ligamenten van Cooper (voor de stevigheid). Dit samen bepaalt de vorm en omvang en is grotendeels genetisch bepaald. Ik bedoel inderdaad dat een vrouw met (genetisch bepaalde) kleine borsten niet zomaar cup E krijgt als ze dikker wordt. Maar ik beweer wel dat extra vet kan worden opgeslagen in de buik én in de borsten. Mannen krijgen ook 'borsten' als ze erg dik worden, maar vooral doordat het vet zich op die plaats ophoopt.
Een dikke buik komt gewoon door teveel snoepen of ongezond eten .
Ook door te weinig bewegen.
Dat heeft niks met de borsten te maken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Borstweefsel is géén vetweefsel. Maar als we in gewicht aankomen door vet of vocht gaat het ook on de borsten zitten.
Heb je hier echter geen aanleg voor blijven je borsten even groot en neemt alleen je buikomvang toe. En de rest van je lichaam ook. Wederom verschilt dit van persoon tot person al naar gelang je lichaamsbouw.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Borsten bestaan uit vetweefsel, bindweefsel, klierweefsel en de ligamenten van Cooper.