Achtergrond info:
Ik ben nu 23 jaar, vanaf mijn 16e begonnen de klachten op te spelen. Ik ben toen onderzocht in het ziekenhuis waar niets uit kwam en heb er toen mee leren leven. Vanaf november 2010 zijn mijn klachten sterk verergerd op zodanige manier dat ik niet meer normaal kan leven (kan niet meer naar het park of bij vriendinnen op bezoek zonder daarna 3 dagen uitgeschakeld te zijn) sinds een maand zit ik aan een stuk door thuis omdat helaas ook mijn opleiding gewoonweg niet meer gaat.
Ik ben chronisch vermoeid en loop al ongeveer een jaar in het ziekenhuis om te laten onderzoeken wat het is, hier is niets uitgekomen en ze verwezen mij door naar alernatieve geneeswijze.
Er is mij nog niet duidelijk of ik in aanmerking kom voor een verklaring voor CVS/ME. Wel weet ik dat ik zal moeten stoppen met mijn studie. Ik maak mij zeer veel zorgen, ik kan naast mijn opleiding wegens ziekte niet werken en ben dus aangewezen op mijn stufi en een studenten lening bij de IBG. Nu mijn opleiding wegvalt en ik dus ook niet meer bij kan lenen bij de IBG en geen stufi meer ontvang betekend dit dat ik geen geld meer heb.
Ik zat te kijken naar mogelijkheden en kwam bij de wajong uitkering uit. Nou las ik ergens echter dat ik voor een wajong uitkering uiterlijk 8 maanden na het ziek worden aanvraag moet doen. Vervolgens is er ook nog een wachttijd van een jaar. Betekend dit dat ik gewoonweg niet meer in aanmerking kom of een jaar zonder geld zit?
Alle tips zijn welkom!
Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?