hoe kom je van luizen af we hebben alles al geprobeerd ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat heb je al geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wie heeft er luizen ... een mens of dier?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat dacht je van kaal scheren dan kom je er heel makkelijk vanaf
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat is een goed idee.als het voor een vrouw is minder,Maar het haar groeit snel weer aan.

Antwoorden (6)

Echt ontluizen kost veel tijd.
Natuurlijk was je het haar van alle besmette personen met anti-luizenshampoo. Helaas zijn veel luizen daar resistent voor. Daarom moet je ook iedere dag kammen met een luizenkam en dat 4 weken volhouden.
Daarnaast uiteraard alle beddengoed >60 graden wassen evenals de kleding. Eigenlijk moet je dan alle jassen op de kapstok en de hele kledingkast en de hoofdsteunen van de auto onder handen nemen.
Wat erg goed helpt is mogelijk besmette spullen 24 uur in de diepvries plaatsen. Of 10 dagen in een luchtdicht afgesloten vuilniszak.
Voorkomen is beter dan genezen. Denk aan een luizencape en bij het haren wassen 1 druppeltje teatree-olie door de shampoo voorkomt een hoop ellende.
Succes!

Toegevoegd na 56 seconden:
Kleding uiteraard op gewone temperatuur wassen of de vries- of verstikmethode toepassen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er zijn daar verschillende opties voor:

1. was je haar 3-4 keer per week heel goed met anti luizenshampoo. doe dit tot de luizen weg zijn.

2. na het wassen van je haar, kam het dan ook met een speciale luizenkam. zorg dat je er veel tijd voor hebt want dat duurt lang. je moet dan voorover kijken zodat al je haar boven de wasbak hangt. vraag eventueel iemand anders om te kammen.

3. er bestaat een soort middel dat je elke dag op je haar moet spuiten. je moet er (redelijk veel) op je haar spuiten, even laten inwerken (hoelang zal de apotheker zeggen) en dan moet je het uitspoelen.

ik ben door het 2de en 3de middeltje mijn luizen in 1 week kwijt geraakt! wil je meer informatie vraag gewoon wat aan de apotheker, die zal wel dingen weten.
veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met alleen je haar wassen kom je er echt niet.
Bij een serieuze luizenplaag zitten die krengen overal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je het dan ook in restaurants en coffeeshops krijgen? en waar veel kinderen en mensen zijn?
in de winkel zoals AH staan flesjes met antie luizen zeep,
die moet je regelmatig gebruiken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je _alles_ geprobeerd hebt kom je er blijkbaar niet meer vanaf....

Als je al wat langer last hebt van hoofdluis zitten de luizen en de neten overal: in je kleding, in je bed, in je auto, jassen, sjaals...
Er is geen tubetje, flesje, spuitbusje waarmee je het probleem simpel en in een keer kunt oplossen. Je zult onder andere:

- Alle haren in het gezin behandelen met luizenspul.
- Alle kleding die mogelijk in contact geweest is met de besmette persoon wassen en (belangrijk!) apart houden van onbesmette kleding!! Gebruik bijvoorbeeld vuilniszakken om 'schoon' en 'vuil' gescheiden te houden.
- Knuffels, hoofdkussens en andere zaken die misschien niet gewassen kunnen worden 24 uur in de vriezer.
- Na een week herhaal je alles nog een keer (dan komen de neten uit)
- Na twee weken herhaal je alles (voor de zekerheid)

Behandel spullen alsof ze besmet zijn: Zorg dat schone spullen niet in contact komen met (mogelijk) besmette spullen. Als je alles zeer zorgvuldig doet moet je na tien dagen tot twee weken weer luisvrij kunnen zijn.
Doe je alles maar half, dan kun je het net zo goed nalaten...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toen mijn zusje met kroes haar luizen had, heeft mijn moeder het 2 keer per dag met zout gewassen (en netenkam). na 2 dagen waren de luizen en neten weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kammen, kammen, kammen en nog eens kammen.
2 weken lang, 2x per dag.

Dat zijn de nieuwe richtlijnen van de GGZ
Luizen hebben een behoorlijk lange levenscyclus, neten komen pas na een week uit en het duurt ook ongeveer een week voordat een jonge luis volwassen is en zelf weer neten gaat leggen.

Als je dus elke dag ALLE levende luizen uit het haar kamt, is het niet eens een ramp als de neten blijven zitten. Die komen dan uit en die nieuw jonge luizen kam je ook weg.

Als alle volwassen luizen weg zijn heb je alleen de luizen nog die net uit de neten komen en die leggen nog geen nieuwe neten. En die haal je weg voordat ze zover zijn, zo sterft het probleem uiteindelijk uit.

En dan kun je het grootste deel van het poetsen laten zitten want als je wel je huis sopt maar niet de mensen strik luisvrij kamt begint het hele circus als je ergens nog 1 verdwaalde levende hebt rondlopen per ongeluk.

Autostoeltjes zijn daar beroemd om. Gaat alles net goed, 1 ritje in de auto en bingo?

Sterkte

PS en kammen met een goede metalen kam, niet zo'n plastic geval waar de tanden van ombuigen (en die vreselijk pijn doet op je hoofd, tot wondjes aan toe)

Toegevoegd na 5 minuten:
Zie link daar komt het uit

Toegevoegd na 7 minuten:
En vooral de 2de link dus
amigo