Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik beter slapen tijdens de examenweken?

Help! Ik slaap zeer slecht tijdens de examenweek, waarschijnlijk door examenstress. Maar hoe kan ik beter slapen zonder pillen graag?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
699

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zorg dat je voldoende je stof geleerd hebt ,dan hoef je daar niet over wakker te liggen. Stop een uur voordat je gaat slapen met leren ,om even je hoofd rust te geven.
Drink iets warms, en ga dan slapen. Je bereikt niks met piekeren. Als je iets in je hoofd hebt dat je wil onthouden, schrijf het dan op een notitieblok naast je bed en lees dat de volgende ochtend. Dan kan je het die nacht uit je hoofd zetten.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Lees wat voordat je gaat slapen en drink rose dan slaap je goed. Een familielid van mij gebruikt melatonine pilletjes dat is spul waarvan je beter slaapt. Je wil wel geen pilletjes maar dat lijkt me wel de slimste oplossing.
Ik denk dat ik een beetje een nutteloos antwoord geef want de pilletjes zijn ook niet zo goedkoop, maar ik wil u graag helpen :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rose drinken vind ik een slecht idee.
niets met caffeïne drinken voordat je gaat slapen! EN ga op je rug liggen, maak je hoofd leeg en let op je ademhaling. Rustig in en uit ademen. Zorg ervoor dat geen enkele gedachte meer in je hoofd zit! En warme melk drinken, schijnt ook te helpen!
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet iedereen kan goed slapen door op de rug te liggen.
xilu
11 jaar geleden
meeste mensen worden er wel rustig door. Dus eerst rustig worden en dan kan ze nog altijd anders gaan liggen. Het is ook maar een tip. Betekend niet dat ze het MOET doen

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding