klopt het dat mannen 1 bot minder hebben dan vrouwen?

ik heb het een keer gehoord maar weet niet of het klopt

Toegevoegd na 6 minuten:
er was een rib dat mannen minder hebben

Toegevoegd na 18 uur:
ik krijg veel antwoorden dat balleen adam dat heeft van adam en eva maar als hij dat had dan zouden andere mannen dat toch ook hebben want anders zouden er geen mensen op de aarde zijn snap je

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
48.4K

Antwoorden (7)

Die verhalen zijn er de man zou 1 rib minder hebben echter dat is niet waar mannen en vrouwen hebben even veel botten.
ronron1212
11 jaar geleden
Alleen adam (van eva)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die rib groeit weer terug. Dus Adam had evenveel ribben als Eva.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
volgens mij groeien ribben niet terug hoor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zolang het beenvlies intact is groeit het wel degelijk terug.
Steenuiltje
11 jaar geleden
nee een rib groeit niet terug
Mannen en vrouwen hebben evenveel botten.
Het fabeltje van de rib komt uit de bijbel. God heeft immers de vrouw gecreëerd van een rib van Adam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gezegde is
Vrouwen kosten mannen een rib uit hun lijf.
Daarmee wordt bedoeld dat vrouwen geld kosten want ze willen verwend worden.
Het is echter figuurlijk bedoeld, mannen hoeven geen rib in te leveren als ze een vrouw het hof maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij bedoelt hij iets anders ;)
Kristal
11 jaar geleden
haha, volgens mij ook, maar een +1 voor dit orginele antwoord :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik vind het ook een goed gevonden antwoord!
Dit geloven Christenen, het komt uit de Bijbel, dat God Eva maakte uit een rib uit Adam. Echter, mannen en vrouwen hebben even veel ribben. Alleen Adam had dus een bot minder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt dus ook niet. Mensen zijn ontstaan na miljoenen jaren van evolutie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tsja.. het is maar waar je in wil geloven.. Ik geloof liever dan ik van adam en eva afstam dan van de apen.. >.>
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar gabrie, als jij een man ziet waarvan een lichaamsdeel geamputeerd is, hebben zijn kinderen dat wel gewoon, dat zit opgeslagen in je DNA en dus zouden adam's kinderen weer het gewone aantal ribben hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"dat geloven christenen", dat is nogal een vooroordeel. christenen geloven dat eva uit de rib van adam is geschapen, eigenlijk gaat iedereen er gewoon van uit dat de kinderen van adam en eva gewoon weer evenveel ribben hebben, of beter, het interesseert ze niet. Daar gaat het namelijk niet om in de Bijbel. Het feit dat Eva uit de rib is geschapen heeft volgens mij meer een symbolische betekenis: de vrouw is geschapen voor de man(uit de man). Niet verkeerd opvatten, vrouwen worden evengoed gerespecteerd in de christelijk gezindte als mannen!
Nee.

Dit idee is ontstaan doordat mensen uit het bijbelverhaal dat Eva geschapen is uit een rib van Adam, de conclusie trekken dat de man daardoor dus een bot minder over heeft.
Er zijn echter taalkundigen die denken dat dat hele verhaal over zijn rib een verkeerde vertaling is, dat in de oorspronkelijke taal het woord voor rib hetzelfde is als het woord voor penisbot. Het zou dan moeten zijn dat Eva geschapen is uit het penisbot van Adam.
Dat zou dan de Bijbelse verklaring zijn van waarom mensenmannen geen penisbot hebben, terwijl bij veel andere zoogdieren de mannetjes wel een penisbot hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nooit van gehoord! weer wat geleerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn altijd mensen die zich in bochten wringen om de bijbel belachelijk te maken. Er is geen indicatie dat het zou gaan om een penisbot. Dat dieren wel penisbotten hebben is totaal niet relevant. Zelfs al zou het gaan om een penisbot, dan zouden de kinderen van Adam en Eva wél die botten hebben, omdat wijziging van het fenotype geen invloed heeft op het genotype. Hetzelfde gaat op voor de rib.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@i3mand:
Ik schrijf dit niet om de bijbel belachelijk te maken hoor, ik schrijf dit alleen omdat ik dit echt zo gelezen heb.
En ik ben geen Oud Hebreeuwse-taaldeskundige, dus ik kan niet inschatten of de woorden voor rib en penisbot hetzelfde zijn.
Sowieso vind ik penis een heel normaal onderdeel van het menselijk lichaam. Dat de vrouw geschapen zou zijn uit een penisbot vind ik persoonlijk ook niet belachelijker dan dat de vrouw geschapen zou zijn uit een mannelijke rib. Dat het geen invloed zou hebben op het lichaam van de nakomelingen, ben ik met je eens. Dat had ik overigens ook al als reactie bij de vraag geschreven.
Dat verhaal van die rib komt inderdaad uit de bijbel.
Doordat mannen en vrouwen een wat verschillende bouw hebben (heeft geloof ik ook met verdeling van spierweefsel en vetweefsel te maken), *lijkt* het alsof een man een rib minder heeft dan een vrouw.
De schrijvers van de bijbel gingen ervan uit dat dat werkelijk zo was, en het verhaal van Adam's rib paste daar prima in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben eigenlijk wel benieuwd waar ik die zes minnen aan te 'danken' heb. Ik geef gewoon eerlijk antwoord en dat van die lichaamsbouw heb ik serieus ergens gelezen.